نایت ملودی » سلامت » در هنگام زایمان اظطراری چه کارهایی باید انجام داد
به محض احساس درد زایمان هر جا که هستید خود را به نزدیکترین درمانگاه و یا بیمارستان برسانید ولی اگر بسیار از این مناطق دورید و بطور ناگهانی با این امر مواجه شده اید خودتان را نبازید و آرامش خود را حفظ کنید ،از افرادی که همراهتان هستند کمک بخواهید تا بتوانید جان خود و جنین تان را نجات دهید!
وقتی واژه زایمان اضطراری را می شنوید، ممکن است یاد فیلم های پلیسی قدیمی بیفتید که مادری در دستشویی با بچه بزرگترش که درحال انجام مرحله به مرحله راهنمایی های یک اوپراتور پای تلفن است، درحال وضع حمل است. یا احتمالا زن و شوهری را تصور می کنید که در کلبه ای در برف و بوران همچون آنچه در سریال های تلویزیونی نشان داده می شود، گیر افتاده اند. ممکن است این فکر که شاید شما یکی از آن زن ها باشید به ذهنتان خطور کرده باشد.
 زایمان
 قبل از هر چیز بگذارید به شما بگویم که خیلی بعید است با زایمان اضطراری روبرو شوید. دوم اینکه بگذارید به شما تضمین بدهم که وقتی تولد بچه به این سرعت رخ می دهد، به این خاطر است که همه چیز خیلی خوب پیش رفته است. خانم هایی که در یک بیمارستان وضع حمل می کنند، ممکن است از تولد زوهنگام بچه نگران باشند یا مسیر رسیدن به بیمارستان را با عجله طی کنند. خانم هایی که در خانه بچه را به دنیا می آورند، ممکن است نگران این باشند که پزشک به موقع برای به دنیا آوردن بچه به خانه نرسد. مهم نیست شما به کدام گروه تعلق دارید. حرف زدن با پزشک متخصصتان در مورد این نگرانی ها ایده خوبی است. آنها می توانند چند راهکار موثر که به آرام تر بودن شما کمک می کند، به شما ارائه دهند.
چه کار بکنید؟
 وقتی این آموزش ها را می خوانید، متوجه می شوید که بیشتر کارهایی که نباید انجام دهید در آنها ذکر شده است. این به خاطر این است که زایمان یک رویداد طبیعی بوده و یک بیماری نیست. هول نکنید! آرام ماندن می تواند به تمرکز کردن روی زایمان به شما کمک کند. حتی اگر تنها باشید. با دکترتان تماس بگیرید. اگر در اتومبیل نشسته اید، ماشین را به کنار خیابان برده و فلشر اتومبیل را روشن کنید. به دنیا آوردن بچه درحالیکه ماشین متوقف است، امن تر خواهد بود. به مادر بچه یادآوری کنید که با انقباض و فشارهای شکم، به طور مرتب سعی کند تا نفس بکشد. به محض اینکه سر بچه پیدا شد، دست خود را روی سر او بگذارید و آن را با کمک بقیه طوری درکنترل داشته باشید که دوباره به عقب برنگردد. به مادر یادآوری کنید که سعی کند در مدت زایمان نفس عمیق بکشد. اگر تنها هستید، فقط دستهایتان را به بهترین شکل ممکن بالای سر بچه بگذارید. بچه را محکم به سمت خود نکشید. می توانید به آرامی بچه را از شکم مادر بیرون بیاورید. آرام دست خود را روی بینی بچه بکشید تا باقی مایع آمنیوتیک و مخاط موجود را پاک کنید. بچه را درحالیکه پوستش در مجاورت پوست مادرش باشد قرار دهید به گونه ای که سر بچه پایین تر از بدن مادر باشد. هردوی آنها را با پتو و حوله خشک بپوشانید. بند ناف بچه را نکشید و نبرید. جفت را نزدیک بچه ببرید ولی نبرید.  تا زمانیکه دکتر از راه برسد، از بچه و مادر مراقبت کنید.
تاریخ: 09 ژانویه 2015
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت