نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » چیدمان فضاها » ترکیب های رنگ‌ در دکوراسیون فضاهای کوچک

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این قوانین و باورهای معروف در طراحی مانند این که رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شوند و یا ستون‌ها یا خطوط عمودی از نظر بصری باعث توهم مرتفع‌تر بودن سقف می‌شوند فاصله بگیرید و کمی از آن‌ها دوری کنید. رویکردهای مدرن و جدید طراحان داخلی و دکوراتورها در این زمینه بسیار خلاقانه‌تر است و ایده‌های متفاوت و جذاب‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. ما در این مطلب ایده هایی برای طراحی فضاهای کوچک را با شما در میان می‌گذاریم و شما هم می‌توانید بر اساس نیازهایتان از این ایده‌ها در طراحی داخلی خانه خود استفاده کنید.

رنگ های روشن
آیا می‌خواهید اتاق نشیمن خانه شما عاشقانه‌تر و خاص‌تر شود؟ برای رسیدن به چنین فضایی کافی است در اتاق نشیمن خانه خود از یک کاناپه، چند چراغ، و چند شی تزئینی (مانند شمع) به رنگ روشن (رنگ‌های مانند صورتی یا آبی کم‌رنگ) استفاده کنید. اجزای دیگر اتاق را نیز می‌توانید به رنگ‌های روشن و حتی رنگ سفید درآورید.

  mo16726

مقادیر اندک رنگ های سیاه و سفید
اگر کلیت رنگ‌های اتاق نشیمن خانه شما به رنگ روشن باشد، آن‌گاه تعادل بصری میان رنگ‌های تیره و روشن از بین می‌رود. برای حل این مسئله بهتر است از مقادیر اندکی رنگ سیاه یا خاکستری تیره استفاده کنید. در این حالت فضای شما حجم پیدا می‌کند و تعادل بصری در آن ایجاد می‌شود.

  mo16727

کاناپه ای به رنگ روشن
آیا می‌خواهید فضای شما به سرعت سرزنده و شاداب شود؟ نیمکت- کاناپه‌ای پف‌کرده به رنگ ارغوانی با کوسن‌های مناسب به کار شما می‌آید. این ترکیب رنگی باعث می‌شود فضاهای کوچک روشن‌تر و حتی بزرگ‌تر به نظر برسند.

  mo16728

چارچوب هایی به رنگ روشن
آیا فضای شما فاقد رنگ‌های غنی است؟ برای حل این مسئله نیازی نیست که کل دیوارها را دوباره رنگ کنید و یا پرده‌ها را تغییر دهید، فقط کافی است چارچوب‌های اتاق نشیمن را به رنگ روشن (مثلا رنگ نارنجی) درآورید.

  mo16729

رنگ متفاوت
یک رنگ را به عنوان رنگ متفاوت انتخاب کنید؛ رنگی که با دیگر رنگ‌های به کار رفته در اتاق نشیمن شما متفاوت باشد. این رنگ می‌تواند در قالب مجسمه‌های کوچک، چراغ‌ها، برچسب‌ها، کوسن‌های تزئینی، قاب عکس‌ها، تابلو های نقاشی و غیره به فضا اضافه شود. برای مثال در عکس اول این مطلب رنگ متفاوت رنگ قرمز است.

  mo16730

مربع های رنگی
با استفاده از فرم‌های مربع مانند به اتاق نشیمن  خود شکل دهید؛ شکل مربع می‌تواند در قالب چارچوب‌ها، باکس‌ها، و یا کابینت‌ها به فضا اضافه شود. اگر این شکل‌ها را رنگ کنید، آن‌گاه حس و حالی سرزنده و جوانانه به اتاق نشیمن شما اضافه می‌شود.

رنگ سفید
برای استفاده از رنگ سفید می‌توانید آن را در قالب یک جفت صندلی تاشو، یک میز پذیرایی، و یا یک چراغ به کار ببرید. این ترکیب در هر فضایی قابل استفاده است و باعث می‌شود اتاق نشیمن شما بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. البته باید بدانید که پس‌زمینه این وسایل باید به رنگ دیگری باشد. مثلا در پشت این وسایل سفید رنگ می‌توانید از سطوحی به رنگ روشن و سطوحی متشکل از چند رنگ استفاده کنید.

  mo16731

رنگ خاکستری
چه کسی گفته که رنگ خاکستری کسل‌کننده است؟ یک دیوار خاکستری را با اشیای تزئینی به همین رنگ پر کنید و در کنار آن از منسوجات و پارچه‌هایی هماهنگ بهره بگیرید. در این حالت اتاق نشیمن شما جزیره صلح و آرامش می‌شود و قطعا هیچ فضایی را به اندازه آن دوست نخواهید داشت.

رنگ ارغوانی جادویی
می‌توانید کوسن‌ها، روکش‌های مبلمان، و میز پذیرایی را به رنگ ارغوانی دربیاورید. این رنگ باعث ایجاد یک تنالیته رنگی متفاوت در اتاق نشیمن شده و باعث می‌شود تا حواس دیگران از کوچک بودن فضا پرت شود، زیرا این رنگ رازهای یک فضا را پنهان می‌کند و یک جادوی زنانه در خود دارد.

  mo16732

رنگ خردلی تند
اگر می‌خواهید از رنگ‌های روشن در اتاق نشیمن خود استفاده کنید و در عین حال نمی‌خواهید این فضا بیش از حد خام و زمخت به نظر برسد، یکی از دیوارها را به رنگ خردلی درآورید. در این حالت فضای شما به سرعت جذاب و زیبا می‌شود. اگر می‌خواهید حس و حالی قدیمی در اتاق نشیمن شما ایجاد شود، در کنار رنگ خردلی از یک کاناپه یا کوسن‌هایی به رنگ آبی استفاده کنید.

 

  mo16733

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت