نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » زیبایی پوست را با این مواد غذایی تضمین کنید

زیبایی پوست را با این مواد غذایی تضمین کنید:

زیبایی پوست

زیبایی پوست

تخم مرغ: تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و آهن است که موها را تقویت کرده و موجب رشد بهتر موها می شود. تخم مرغ به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی سولفور موها را نرم و صاف نگه می‌دارد. به گفته کارشناسان خوردن تخم مرغ به هر شکلی که طبخ شده باشد برای سلامت موها مفید است.
موز: این میوه به پوست حالت انعطاف پذیری و ارتجاحی می‌دهد. پوست با بالا رفتن سن انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد و پتاسیم موجود در موز می‌تواند این خاصیت را که به نرمی و شادابی پوست کمک می کند، افزایش دهد.
کلم قرمز: کلم قرمز غنی از ید و سولفور است و به همین خاطر از بدن سم زدایی می‌کند که بلافاصله روی پوست تاثیر می‌گذارد و موجب شفافیت و درخشش پوست می‌شود. هم چنین برای درمان آکنه نیز بسیار مفید است.
میوه گویاو: این میوه که بومی مناطق گرمسیری آمریکا است غنی از آنتی اکسیدان‌هایی است که با مولکول‌های مضر رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. این مولکول‌ها به پوست آسیب می‌رسانند و موجب می‌شوند شما پیرتر به نظر برسید. این میوه هم چنین سرشار از ویتامین C است.
عدس: حبوبات و بنشن منابع مغزی بسیار مفیدی برای موها هستند. عدس، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی حاوی ترکیبات مفیدی برای مراقبت از موها هستند. پروتئین‌های فراوان در این گروه مواد غذایی به همراه عناصر حیاتی مثل آهن، روی و بیوتین زیاد به تقویت موها کمک می کند.
چغندر: این سبزی حاوی یک ماده زیست فعال موسوم به «بتائین» است که به تجزیه چربی کمک می‌کند. آب چغندر نیز برای هضم غذا بسیار مفید است.

مرکبات: این میوه‌ها نیز به دلیل این که سرشار از ویتامین c هستند به جذب بهتر آهن کمک می‌کنند و در نهایت موها را تقویت می کنند.

تاریخ: 03 ژانویه 2015
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت