نایت ملودی » سلامت » تغذیه » سلامتی مردان

سلامتی مردان

سلامت مردان جامعه به اندازه سلامت کودکان و زنان جامعه مهم است و روز ۳ اسفند، روز ملی «سلامت مردان» نامیده شده است. به همین بهانه، پوستر این هفته «سلامت» را به ۸ توصیه تغذیه‌ای برای مردان اختصاص داده‌ایم…

کلم بروکلی را فراموش نکنید این سبزی از منابع عالی ترکیب ضدسرطانی‌ای به نام سولفورافان است که از بروز سرطان، به‌خصوص سرطان مثانه، کولون و پروستات پیشگیری می‌کند. دو مورد اول این سرطان‌ها در میان مردان بیشتر دیده می‌شود و سرطان سوم، مختص آقایان است.

  • ماهی آزاد بخورید

مصرف منابع غذایی حاوی امگا ۳ هم به سلامت قلب و عروق مردان کمک می‌کند و هم احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. بهتر است در رژیم‌غذایی خود ماهی آزاد، ساردین و تن را که منابع عالی این اسید چرب هستند، بگنجانند.

  • تخم‌مرغ بیشتر بخورید

این ماده‌غذایی از منابع مناسب پروتئین، بیوتین و آهن است که همه آنها در روند رشد مو تاثیر دارند و از ریزش مو که در میان مردان بیشتر دیده می‌شود، جلوگیری می‌کنند. کم‌خونی هم می‌تواند باعث ریزش مو ‌شود و خوردن تخم‌مرغ که منبع آهن است، از بروز این مشکل نیز جلوگیری می‌کند.

  • در سالادتان گوجه‌فرنگی بریزید

گوجه‌فرنگی به‌دلیل داشتن لیکوپن فراوان، برای سلامت مردان بسیار مفید است. لیکوپن با خاصیت آنتی‌اکسیدانی‌ای که دارد، از بروز سرطان پروستات و کولون جلوگیری می‌کند و با کاهش سطح کلسترول خون، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

  • آبمیوه‌تان آب‌انار باشد

آب?انار منبع آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و سطح کلسترول و فشارخون را پایین می‌آورد. نتایج بررسی‌ها نشان داده نوشیدن یک لیوان آب‌انار می‌تواند به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری ‌کند.

  • سبزی‌های برگ سبز بیشتر بخورید

این سبزی‌ها از منابع مناسب ماده معدنی منیزیم هستند که دریافت آن به سلامت استخوان‌ها، تامین انرژی و بهبود عملکرد عضلات کمک می‌کند. نتایج مطالعه‌ها نشان داده‌اند دریافت این ماده معدنی حتی خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می‌دهد. به این دلایل خوردن سبزی‌های برگ سبز به مردان توصیه می‌شود، به‌خصوص اگر تازه‌ باشند.

  • سیر به غذا اضافه کنید

سیر تازه به سلامت قلب مردان کمک می‌کند زیرا باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. عادت به خوردن سیر تازه، از بروز عوارض ناشی از کلسترول خون بالا پیشگیری می‌کند، به همین دلیل خوردن این سبزی به‌عنوان یک عادت تغذیه‌ای مهم به مردان توصیه می‌شود.

  • میان‌وعده تخمه کدو بخورید

مصرف این دانه به‌دلیل داشتن روی بسیار مفید است زیرا دریافت به اندازه این ماده معدنی، در حفظ قدرت باروری و سلامت جنسی مردان موثر است و قوای جنسی آنها را تقویت می‌کند. تخمه کدو و حتی گوشت‌قرمز و جو که ‌منابع عالی روی محسوب می‌شوند، به مردان توصیه می‌شود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت