نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » اصول دکوراسیون » اصول یک دکوراسیون زیبا برای حمام تان

دکوراسیون حمام

در این یاداشت به شما کمک خواهیم کرد تا راحت تر بتوانید با حفظ فضا و استفاده از شیوه‌های نوین طراحی، حمام کوچک منزل خود را به روز‌رسانی کنید و فضای بیشتری را به وجود آورید.

می خواهید تغییری در دکوراسیون حمام  کوچک خود بدهید؟!
اما نمی دانید ازکجا باید شروع کنید و چه اقداماتی را برای زیبایی بیشتر آن انجام دهید !
شاید با خود بگوئید: حمام خانه ما بزرگ نیست و ما نمی توانیم کارخاصی برای زیبایی آن انجام دهیم.
اصلا، نگران نباشید
ما در این یاداشت به شما کمک خواهیم کرد تا راحت تر بتوانید با حفظ فضا و استفاده از شیوه‌های نوین طراحی، حمام کوچک منزل خود را  به روز‌رسانی کنید و فضای بیشتری را به وجود آورید.
با کمک گرفتن از تخیل و ابتکار عمل و رعایت چند نکته ساده می توانید حمام تنگ و کوچک خود را  بدون تغییرات اساسی و وقت گیر  به فضایی دنج تبدیل کنید.

در این راستا، اولین گام این است که با محدودیت فضای حمام کوچک خود کنار بیایید و بدانید حتی در این حمام های کوچک نیز می توان با استفاده از لوازم شیک و ظریف، نهایت زیبایی را در این فضا به وجود آورید.

فضاسازی کنید
از طرح‌های شلوغ، ‌در فضاهای کوچک استفاده نکنید، زیرا این گونه طرح‌ها بر فضا غلبه کرده و باعث کوچک تر به نظر رسیدن فضا می‌شوند. طراحان دکور برای رفع این مشکل، سعی می کنند به‌جای بازی با الگوها، با بافت‌ها کار کنند و بدین طریق بر بزرگ تر نشان داده شدن فضا کمک نمایند.

می پرسید: چگونه؟
برای پاسخگویی به سوالتان، شما را به خواندن ادامه این نوشتار دعوت می کنیم:

۱ – رنگ آمیزی کنید
تجدید رنگ، می تواند  گام موثری باشد. در حمام های کوچک، با استفاده از رنگ‌های روشن در پس زمینه و رنگ های درخشان تر در کابینت ها و سایز لوازم،  می توان روشنایی و نور لازمه را به‌وجود آورد.

۲ – از دیوارپوش های مناسب استفاده کنید
چگونگی دیوارپوش های حمام هم مهم است. برای عریض‌تر شدن فضا از کاشی‌های مستطیلی بزرگ به‌صورت افقی استفاده کنید. جانمایی و نصب عمودی آنها، می تواند  نشانگر فضایی با سقف بلند باشد.

۳ – استفاده از سرویس های بهداشتی مناسب
برای وسیع تر نشان دادن فضا، از یک توالت فرنگی ، دست شویی و دوش ظریف حمام استفاده کنید. این لوازم ظریف و کوچک تر از حد معمول را با رنگ ها و طرح های مختلف می توانید در بازار با اندکی قیمت بیشتر از لوازم معمولی تهیه کنید.
استفاده از توالت فرنگی های گرد بر کشیده و جمع‌وجور که هم نشیمن‌گاه راحت‌تری دارند و و هم نسبت به نوع قدیمی مصرف آب کمتری نیاز دارند ، توصیه می شود.
برای خلق فضای بیشتر در حمام کوچک خود، مجبورید از یک دستشویی کوچک و لیلیپوتی که در گوشه ای از حمام نصب می شود، استفاده کنید. نصب سینک‌هایی با پایه‌های فرو رفته باریک و بلند  یا کنسولی  به گسترش فضا کمک می کند. برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی توصیه می کنیم از سینک‌هایی که بر روی قفسه‌هایی تعبیه شده‌، استفاده کنید.  همچنین توجه داشته باشید که سایز شیرهای آب را متناسب با سایز کوچک دست شویی انتخاب کنید. از سوی دیگر، پوشاندن دیوار پشت سینک با آینه سرتاسری، ترفند خوب دیگری برای افزایش فضا در طراحی حمام های کوچک است.

در چنین حمامی، استفاده از دوش‌های کارآمد نیز بسیار مهم می باشد . توصیه ی ما به شما استفاده از کابین‌های دوش شیشه‌ای ، بالخص کابین‌های دوش زاویه‌دار که در کنج قرار می‌گیرند، است . همچنین، بهترین انتخاب برای فضای کوچک حمام شما، می تواند کابین‌هایی با درهای کشویی باشد.

۴ – استفاده از کنج‌ها برای ذخیره‌سازی
باید از همه فضاهای موجود در حمام‌های کوچک استفاده کرد. کنج‌ها همان فضاهای بی‌استفاده حمام هستند که می توان آنها را  با طراحی های منحصر به فرد به فضاهایی مفید تبدیل کرد. استفاده از یونیت‌ها و یا قفسه ها ، پیشنهاد ویژه ی ما به شما برای ذخیره سازی فضاست.

۵ – قفسه‌بندی فراموش نشود
قفسه‌بندی، در حمام های  کوچک  بسیار کارا و  ارزشمند است. توصیه می کنیم به‌جای استفاده از قفسه‌های زمینی که فضای زیادی را اشغال می‌کنند، از کابینت‌های دیواری بلند بدون در استفاده کنید. حتی به جای استفاده از قفسه‌های بزرگ، می توانید قفسه‌ها و تاقچه‌هایی را داخل دیوار تعبیه کنید. فقط توجه داشته باشید قفسه ها  در ارتفاع مناسبی از دیوار  نصب شوند تا از خم شدن‌های اضافی جلوگیری شود.

۶ – تزئینات حمام، بسیار جلوه ساز است
تنها چیزی که برای تجدید دکوراسیون حمام لازم و ضروری است ، ذوق و سلیقه است.
شما کدبانویی هستید که می توانید با اعمال اندکی سلیقه ، کاری کنید کارستون.
باور ندارید!
با یک بار امتحان و استفاده از چند روش گفته شده در ذیل ، یقین خواهید یافت که می شود.

با تغییر جای لوازم و اضافه کردن چند چیز کوچک دکوری، می توانید نمایی نو در دکوراسیون حمام خود به وجود آورید.

_ می توانید با نصب لوازم لوکس همچون دوش های مدرن، کابینت ها و قفسه های شیشه ای و… نمایی زیبا ایجاد کنید.

_ برای تزئین حمام های کوچک خود، بر آیینه ها وآویزهای کوچک و رنگی حوله ها تمرکز کنید. توجه به این لوازم ساده  و آراستن آنها، می تواند اهمیت ویژه ای در زیبا سازی این فضای کوچک خانه شما داشته باشد.
مثلا، آیینه های تراشکاری شده با قاب ها ی زیبا تاثیر چشمگیر و بسزایی در زیبایی حمام دارد.

_ تعدادی از قاب عکس های خانوادگی و یا تعدادی مناظر مشابه با قاب های یکسان  را بر روی یکی از قفسه های دیواری قرار دهید.

_ نصب چراغ هایی با ولتاژهای کم، در گوشه های مختلف حمام، بسیار زیباست.

_ اگر قاب عکسی در حمام آویزان کرده اید، پیشنهاد می کنیم با نصب چراغی در بالای آن، زیبایی اش را دو صد چندان کنید.

_ یکی دیگر از روش های تزئین، استفاده از شامپوها، صابون ها، اسپری های بدن و … با جلد زیبا است که می تواند تغییری در یکنواختی محوطه حمام ایجاد کند.

_ برای ایجاد فضایی رمانتیک  در حمام ، می توانید از شمع های زیبا و معطر استفاده کنید. با قرار دادن شمع هایی رنگی در اطراف وان و یا بر روی قفسه ها و یا بر روی پیشخوان کنار دست شویی کنتراست لازمه را با  رنگ دیوار و کاشی های حمام ایجاد کنید.

_ یکی از کارهای موثر در تغییر جلوه حمام، استفاده از گلدان های زیبا و متفاوت گل در حمام است . گلدان های دیواری و باکس های گل بهترین گزینه برای استفاده در این فضای خاص می باشند. البته گلدان ها و گل های شیشه ای دست ساز نیز منظره زیبایی را بر روی پیشخوان یا اطراف وان یا کنار در ورودی ایجاد می کنند.

_ یکی از آسان ترین راه ها برای تغییر نمای حمام استفاده از تزئینات دکوری همچون گل های خشک، زنجیر و …  برروی در کابینت ها و کمدهاست .

_ درون سفال ها، ظرف های سنتی و زیبا و یا کاسه های شیشه ای رنگ آمیزی شده صابون ها و لوازم های آرایشی  خود را قرار دهید و اطراف آنها را با شیشه ها و مروارید های بدلی رنگی پر کرده و تزئین نمائید . برای زیبایی بیشتر ، می توانید در کاسه ها را با استفاده از زنجیرها و ربان های رنگی ، زیبا ببندید.

_ اگر فضای خالی در حمام موجود است، می توانید از دستگاه پخش سی دی استفاده کنید. گوش دادن به  موسیقی های آرام بخش به هنگام استحمام ، برای آرامش و تمدد اعصاب بسیار خوب است.

_ میز کوچک یا یک صندلی حصیری زیبا می تواند  فضای درون حمام را تغییر دهد.

_ و در نهایت پیشنهاد ویژه ایی را  برای گرمایش فضای حمام شما داریم و آن نصب یک حوله گرم‌کن باریک و بلند است که می تواند حوله‌های شما را گرم و خشک نگه‌دارد و احساس آرامشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت