نایت ملودی » ورزش » سایر ورزش ها » کشتی » اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و پاسخ فدراسیون کشتی ایران

کشتی

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد پس از پایان رقابت‌های جام جهانی کشتی تهران، ورزشکاران ایرانی و آمریکایی در خیابان‌های تهران به تصمیم IOC به حذف کشتی از المپیک اعتراض کردند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از پایان رقابت‌های جام جهانی کشتی، نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری گفت: روز گذشته سوال‌های زیادی درباره کشتی از من پرسیده شد و من ۲۴ ساعت گذشته روی این سوال‌ها کار کردم. همان طور که می دانید دوازدهم فوریه هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک حکم به حذف کشتی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ داد. بر اساس اطلاعاتی که دریافت ‌کرده‌ایم ورزشکاران درخواست بازنگری به این تصمیم داده‌اند تا در اجلاس بعدی هیات اجرایی که (ابتدا) در سن پترزبورگ و سرانجام برای تصمیم‌گیری نهایی در سپتامبر آینده برگزار می‌شود، این درخواست مطرح شود. بنابراین ما منتظر خواهیم بود تا آینده فرا برسد. البته من نظر شما را به بیانیه‌ای که کمیته‌ ملی المپیک آمریکا داده، جلب می‌کنم.

 

نولاند افزوده است: کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های جام جهانی تهران حضور دارند در مراسمی که امروز(جمعه) برگزار شده اتحادشان را برای حل این مساله نشان دادند و ما متوجه شده‌ایم که آنها امروز در خیابان‌های تهران هم حاضر شده‌اند!

 

به گزارش ایسنا، در حالی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا چنین اظهارنظری انجام داده که خبرنگاران ایسنا که در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی حضور داشتند، می‌گویند پس از پایان مراسم توزیع مدال‌ها، ورزشکاران آمریکا و روسیه با اسکورت ویژه سالن آزادی را ترک کرده‌اند.

 

همچنین حسن رنگرز نایب رییس فدراسیون کشتی ایران هم به ایسنا گفت: در رابطه با اتحاد تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی برای مقابله با حذف کشتی از المپیک تنها دو برنامه اجرا شد که برنامه اول با حضور ۱۵ کشور شرکت کننده در مسابقات آزاد و فرنگی در هتل آزادی و با حضور رییس کمیته ملی المپیک ایران و نمایندگان فدراسیون جهانی کشتی بود و برنامه دوم نیز به افتتاحیه مسابقات کشتی آزاد مربوط می‌شد که ورزشکاران کشورها دست به دست یکدیگر دادند تا اتحاد جامعه‌ی جهانی کشتی در مقابل این تصمیم IOC نشان دهند. به جز این دو مورد برنامه خاص دیگری انجام نشد.

 

همچنین مترجم تیم ملی آمریکا هم در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا گردهمایی خیابانی کشتی‌گیران آمریکایی با ورزشکاران ایران و دیگر کشورها را تکذیب کرد.

 

نولاند در ادامه گفته است: شما می دانید که ما از تمامی ورزشکاران المپیکی‌مان حمایت می‌کنیم، اما نکته ای که در مسابقات تهران به چشم آمد، رفتارهای جوانمردانه ورزشکاران ایرانی و آمریکایی بود. به طور مثال صحنه‌هایی از دست دادن آنها را تماشا کردیم. فضای بسیار پرشوری در مسابقات حاکم بود، اما خبر ناراحت کننده برای ما، رسیدن ایران به مدال طلا و کسب مدال برنز توسط آمریکا بود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت