مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه کیک قلب مخفی
طرز تهیه کیک قلب مخفی

طرز تهیه کیک قلب مخفی

مواد لازم برای کیک:

کره (نرم شده): ۳۵۰ گرم

شکر دانه ریز: ۳۵۰ گرم

تخم‌مرغ درشت: ۶ عدد

آرد (الک شده): ۲۸۰ گرم

بیکینگ‌پودر: ۲ و یک دوم قاشق چای‌خوری

نمک: یک چهارم قاشق چای‌خوری

پودر کاکائو: ۳ قاشق سوپ‌خوری

بادام پودر شده: ۱۷۰ گرم

شیر: ۲۰۰ میلی‌لیتر

وانیل شکری: ۱ و یک دوم قاشق چای‌خوری

رنگ خوراکی قرمز: به مقدار لازم

مواد لازم برای رویه:

خامه پرچرب: ۱۰۰ میلی‌لیتر

شکلات تلخ (کاملا ریز خرد شده): ۲۰۰ گرم

کره: ۵۰ گرم

ترافل صورتی: در صورت تمایل برای تزئین

ابتدا دمای فر را از یک ربع قبل روی ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد (۳۲۵ درجه فارنهایت) قرار دهید. یک قالب نان به ظرفیت ۹۰۰ گرم را با کره چرب کرده و با کاغذ روغنی بپوشانید.سپس نیمی از کره و نیمی از شکر را با هم آنقدر مخلوط کنید تا به صورت کرمی روشن و پف کرده درآید.حال ۳ عدد از تخم‌مرغ‌ها را زده و کم‌کم به مخلوط کره و شکر اضافه کرده و پس از هر بار اضافه کردن به خوبی مخلوط کنید.اکنون نیمی از آرد، یک دوم قاشق چای‌خوری بیکینگ‌پودر و پودر کاکائو را با هم الک نموده همراه با بادام پودر شده به مخلوط کره اضافه و مخلوط کنید. نیمی از شیر، نیمی از وانیل و تمام رنگ خوراکی را با هم مخلوط نموده و به خمیر اضافه نموده و به خوبی مخلوط کنید تا خمیر به طور یکنواخت رنگی شود.سپسخمیر را در قالب نان از قبل آماده شده ریخته و به مدت یک ساعت و ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید. برای حصول اطمینان از پخت کیک خلالی در آن فرو کنید در صورتی که تمیز بیرون آید یعنی کیک پخته است.در این مرحله  کیک را از فر درآورده و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه در قالب خنک شود و سپس آن را به پنجره توری انتقال دهید.حال هنگامی که کیک کاملا خنک شد آن را به برش‌های با ارتفاع ۴ سانتی‌متری برش دهید. با استفاده از یک قالب ۲ سانتی‌متری به شکل قلب، کیک را برش زده و کنار بگذارید (می‌توانید باقیمانده کیک را برای دسر دیگری نگهداری کنید).

 تهیه مخلوط کیک دوم

همان روش تهیه کیک اول را تکرار کنید جزء اینکه پودر کاکائو و رنگ خوراکی اضافه نمی‌شود. ۳ و یک چهارم پیمانه از مخلوط کیک دوم را در قالب نان از قبل آماده شده ریخته و ته برش‌های قلبی را به صورت یک ردیف محکم به هم فشرده (به صورت ایستاده) در خمیر فرو کنید.سپس بقیه مخلوط کیک را روی آن بریزید طوری که قلب‌ها را بپوشاند. قالب را به مدت یک ساعت در فر قرار دهید. برای حصول اطمینان پخت کیک، خلالی در آن فرو نمائید در صورتی که تمیز بیرون آید یعنی کیک پخته است. اجازه دهید کیک به مدت ۱۰ دقیقه در قالب خنک شود. سپس آن را به پنجره توری انتقال داده تا کاملا خنک شود.

برای تهیه رویه

تمامی مواد را در ظرف مناسبی روی حرارت ملایم گرم کنید تا مخلوط شوند و مواد را از روی حرارت برداشته تا خنک شوند.سپس رویه را روی کیک خنک شده پخش کرده و در صورت تمایل با ترافل تزئین کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت