مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » ورزش » ورزش های رزمی » سایر رشته های رزمی » مربی سابق تیم ملی ووشو در دو راهی ماندن یا رفتن

2-1098

مربی سابق تیم ملی ووشو ایران که پیشنهاداتی را از کشورهای دیگر دارد، در دو راهی رفتن یا ماندن قرار گرفته است. هر چند که خودش تمایل دارد در ایران فعالیت کند.

 

فرهاد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادهایش جدی است، اظهار کرد: پیشنهاد‌هایی را از چند کشور دارم و صحبت‌های اولیه‌ای را هم انجام داده‌ام، اما هیچ چیز قطعی نیست. دوست دارم تجربیاتم را در ایران استفاده کنم که بستگی به نظر فدراسیون دارد. فعلا نمی‌توانم چیزی بگویم، چرا که در حال فکر کردن هستم.

 

وی در مورد این که حسین اوجاقی، مدیر فنی تیم‌های ملی ابراز تمایل کرده سرمربی تیم ملی شود، افزود: اوجاقی اسطوره ووشوی ایران است و مطمئنا شکی در توانمندی او نیست. او بهترین گزینه برای سرمربیگری است، اما این نکته وجود دارد که اگر او سرمربی شود چه کسی باید جایگزین او در مدیریت فنی تیم‌های ملی شود؟ آیا در ووشوی ایران فرد دیگری را داریم که این توانمندی را داشته باشد و بتواند مدیر فنی شود. به نظر من اوجاقی در همان پست مدیر فنی بیشتر می‌تواند به ووشوی ما کمک کند، چرا که ووشوی ایران تنها تیم ملی بزرگسالان نیست.

 

مربی سابق تیم ملی ووشو در مورد ملاک‌های حضور یک مربی در کادر فنی تیم ملی،‌ یادآور شد: همان طور که اوجاقی اعلام کرده یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها، حضور در کادر فنی‌ تیمهای ملی پیشین و کار با مربیان چینی است که ما چندین مربی را در این بخش داریم. ووشوی ایران نایب قهرمان جهان است و مربیانی که با چینی‌ها کار کرده باشند می‌توانند از تجربه‌ای که دارند در مسابقه‌های جهانی پیش‌رو استفاده کنند. ما مسابقه‌های جهانی مالزی را داریم که جای تجربه اندوزی نیست و باید از بهترین مربیان خود استفاده کنیم.

 

فتحی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه کسی می‌تواند سرمربی تیم ملی بزرگسالان شود؟ گفت: معتقدم برای سرمربیگری ملاکهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیاز است، ملاک سخت‌افزاری تسلط بر کارهای فنی است و ملاک نرم‌افزاری بحث روحی – روانی تیم، دوستی با ملی‌پوشان و مدیریت بر کار آنها است که این بخش بر بخش اول ارجحیت دارد. ما در کشورمان مربیان با سابقه خوب زیاد داریم.

 

مدیر اسبق تیم‌های ملی ووشو، انتخاب کادر فنی بعد از مسابقه‌های قهرمانی کشور را مناسب ندانست و به ایسنا گفت: در همه جای جهان عرف این است که قبل از مسابقات کادر فنی را معرفی می‌کنند تا آن کادر نظارت بیشتری را روی مسابقات و نفرات داشته باشد و بهترین‌ها را انتخاب کند. بهتر است کادر فنی قبل از مسابقات قهرمانی کشور معرفی شود، البته شاید مسئولان فدراسیون نظرشان این بود که چون لیگ ووشوی ایران پویاست و همه چهره‌ها در لیگ حضور دارند، بنابراین مسابقات قهرمانی کشور چهره چندان سرشناسی را نمی‌تواند معرفی کند، به همین خاطر این تصمیم را گرفته‌اند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت