نایت ملودی » ورزش » سایر ورزش ها » کشتی » کشتی آزاد ایران، آمریکا را به زانو درآورد

کشتی جام جهانی تهران - ایران و آمریکا

تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی بر آمریکا به فینال جام جهانی رسید.

به گزارش ایسنا، در حساس ترین دیدار از دور مقدماتی جام جهانی کشتی آزاد، تیم ملی ایران در حضور حدود ۱۵ هزار تماشاگر موفق شد آمریکا را با نتیجه ۶ بر یک به زانو درآورد و با چهار پیروزی تیمی پیاپی به فینال جام جهانی صعود کند.

حدود ۱۵ هزار تماشاگر تیم ملی ایران را در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران حمایت کردند.

حسن رحیمی، مسعود اسماعیل پور، مهدی تقوی، احسان لشگری، حامد تاتاری و کمیل قاسمی بردهای ایران را مقابل آمریکا رقم زدند تا تماشاگران ایرانی با رضایت کامل سالن را ترک کنند.

کشتی جام جهانی تهران - ایران و آمریکا

گزارش کشتی ها:

ایران ۶ – آمریکا ۱

۵۵ کیلوگرم: حسن رحیمی ۱۴ – زاک ساندرس ۰ (۶-۰ و ۸-۰)

رحیمی در همان تایم اول ترمز تیم آمریکا را کشید. برنده مدال برنز سال ۲۰۱۱ جهان با خاک کردن و سپس دو بارانداز و روی پل نگه داشتن حریف ۶ امتیاز گرفت. در وقت دوم رحیمی باز هم به پاهای حریفش رسید و با دو فتیله پیچ نتیجه را ۵-۰ کرد. در ثانیه های پایانی رحیم با یک دوخم حریف را به پل زد تا ایران شروعی طوفانی داشته باشد.

۶۰ کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور ۵ – کلمن اسکات ۱ (۲-۰ و ۳-۱)

اسماعیل پور در یک کشتی پر افت و خیز که دائم هر دو کشتی گیر به پای هم می پیچیدند وقت اول را ۲-۰ از نفر سوم المپیک لندن برد. کشتی وقت دوم هم حساس بود. ملی پوش ایران به شیوه تایم قبل حریفش را خاک کرد اما در ادامه اسکات یک امتیاز را جبران کرد اما اسماعیل پور در ادامه امان نداد و حریفش را به بیرون برد. این کشتی گیر جویباری در ثانیه های پایانی امتیاز سوم را هم گرفت و دومین برد را نصیب ایران کرد. در پایان دو کشتی گیر که در تایم اول یک درگیری داشتند، همدیگر را در آغوش گرفتند.

کشتی جام جهانی تهران - ایران و آمریکا

۶۶ کیلوگرم: مهدی تقوی ۷ – برنت مت کالف ۰ (۵-۰ و ۲-۰)

تقوی قدرتش را با اجرای یک فن ۵ امتیازی به رخ کشید تا کشتی در وقت اول چند ثانیه بیشتر ادامه پیدا نکند. تقوی با دوخم از بالا حریفش را به پل زد و ۵ امتیاز گرفت.

حدود ۱۵ هزار تماشاگر که یکصدا ایران را تشویق می کردند با شعار “دوباره، دوباره” از تقوی خواستند تا یکبار دیگر قدرتنمایی کند.

اما تایم دوم به کلینچ کشیده شد که گوی قرمز فرصت اجرای کلینچ را به آمریکایی داد اما تقوی با یک خیمه سنگین و کنده کشی دو امتیاز گرفت و با این برد سالن را به حالت انفجار درآورد.

کشتی جام جهانی تهران - ایران و آمریکا

۷۴ کیلوگرم: عزت الله اکبری ۰ – جردن باروفس ۵ (۳-۰ و ۲-۰)

کادر فنی در یک تصمیم درست گودرزی ناآماده را برابر قهرمان المپیک قرار نداد تا عزت الله اکبری کشتی گیر جوان و بی عنوان مقابل باروفس کشتی بگیرد. اکبری با این که تایم اول را ۳-۰ باخت اما بد کار نکرد.

در تایم دوم باروفس با زیرگیری های انفجاری خود به اکبری امان نداد و دو بار او را در خاک نشاند تا اولین برد برای آمریکا رقم بخورد. در پایان تماشاگران هر دو کشتی گیر را تشویق کردند.

۸۴ کیلوگرم: احسان لشگری ۱۰ – جان اسکرین ۲(۵-۰ و ۵-۲)

لشگری با نمایش چشمگیرش لذت تماشاگران از یک کشتی ایرانی را به اوج رساند. او در وقت اول فن درخت کن را به خوبی اجرا کرد و حریفش را به پل زد. در تایم دوم هم لشگری دوبار حریفش را به پل زد و ۵ امتیاز دیگر دشت کرد.

۹۶ کیلوگرم: حامد تاتاری ۷- دی جی برگمن ۱ (۳-۱ و ۴-۰)

تاتاری هم رقیب آمریکایی را با یک نمایش زیبا از پای درآورد. او که سبک کشتی اش پس از حضور در اردوی تیم ملی متحول شده بارها با خاک و بارانداز برگمن را مقهور کرد.

کشتی جام جهانی تهران - ایران و آمریکا

۱۲۰ کیلوگرم: کمیل قاسمی ۲– ترول دلاگنف ۱(۱-۰، ۰-۱ و ۱-۰)

مسابقه رده بندی المپیک یک بار دیگر تکرار شد. قاسمی در وقت اول دلاگنف را به بیرون از تشک برد و یک بر صفر برنده شد. در ۲۰ ثانیه به پایان تایم دوم قاسمی برای زیرگیری یورش برد اما با خیمه سنگین دلاگنف روبرو شد تا کار به کلینچ بکشد. گوی قرمز این بار هم شانس را به آمریکا داد و دلاگنف کمیل را خاک کرد. درتایم سوم کمیل بالاخره به پای حریفش رسید و با یک زیر تند و تیز از پای راست یک امتیاز گرفت. در نهایت کمیل این تایم را ۲-۰ برد و ایران با پیروزی ۶ بر یک مقابل آمریکا، به فینال جام جهانی صعود کرد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت