مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » لازانیای اسفناج و ریکوتا
لازانیای اسفناج و ریکوتا

لازانیای اسفناج و ریکوتا

مواد لازم برای ۶ نفر:

لازانیا: ۱۲ ورق
روغن زیتون: دو قاشق سوپخوری
قارچ خرد شده: یک پیمانه
پیاز خرد شده: یک پیمانه
سیر له شده: یک قاشق سوپخوری
اسفنـاج بخارپز شده: دو پیمانه
پنیر ریکوتا: یک پیمانه
سینه مرغ: ۳۰۰ گرم
نمک: یک قاشق چایخوری
آویشن: یک قاشق چایخوری
ریحان خشک: یک قاشق چایخوری
فلفـل سیاه: نصف قــاشق چایخوری
تخــم مرغ: یک عدد
پنیر مــوتزارلا: یک پیمــانه
پنیر پارمزان: یک پیمــانه
سس گوجه فرنگی: سه پیمانه
روغن: به میزان لازم

ابتدا باید قارچ، پیاز و سیر را در روغن تفت داده تا نرم شوند.سپس سینه مرغ را نگینی خرد کرده و در نمک، فلفل و کمی روغن یک ساعت استراحت می‌دهیم،و در تابه با حرارت زیاد سرخ می‌کنیم.سپس اسفناج را به همراه پنیر ریکوتا و تخم‌مرغ، آویشن، نمک، فلفل و ریحان با همزن دستی می‌زنیم تا یک‌دست شود.حال کف ظرف مورد نظر کمی سس گوجه‌فرنگی ریخته، ورقه‌های لازانیا را روی آن می‌چینیم و یک لایه مخلوط اسفناج، یک لایه مخلوط قارچ و لایه بعد مرغ ریخته، سس روی آن می‌ریزیم.سپس پنیر موتزارلا و پارمزان را می‌پاشیم این کار را سه الی چهار بار تکرار می‌کنیم طوری که لایه آخر لازانیا باشد، بعد روی آن را با سس می‌پوشانیم، دوباره پنیر موتزارلا و پارمزان می‌پاشیم. سپس روی ظرف را با فویل پوشانده و در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ دقیقه می‌پزیم، در آخر فویل را برداشته تا پنیر برشته شود.

تهیه سس گوجهفرنگی

چهار قاشق سوپخوری آرد را در ۷۰ گرم کره تفت داده، یک قاشق سوپخوری رب گوجه‌فرنگی افزوده و سه پیمانه آب مرغ یا سبزیجات، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و اجازه می‌دهیم کمی غلیظ شود. به جای رب و آب مرغ می‌توانیم از سه پیمانه آب گوجه‌فرنگی استفاده کنیم.

نکته ها:

در صورتی که پنیر ریکوتا و موجود نبود، میتوانیم از پنیر خامه ای استفاده کنیم.
در ضمن می توانیم مرغ را از این لازانیا حذف کنیم.
پنیر ریکوتا پنیریست که به علت داشتن رطوبت بالا نرم و خامه ای می باشد. دارای بافت لطیف و رایحه مطبوع می باشد. تقریبا دارای ۲۰ درصد چربی و ظاهر آن سفیدرنگ بوده و برای مصرف مستقیم و همچنین در تهیه لازانیا و انواع دسرها به کار می رود و طعم آن نسبتا شیرین است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت