نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » ماکارانی اشیانه ای
ماکارانی اشیانه ای

ماکارانی اشیانه ای

مواد لازم برای ۴-۶ نفر:

ماکارونی آشیانه ای: یک بسته
قارچ: ۲۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای خرد شده: ۱/۳ پیمانه
ذرت پخته: نصف پیمانه
آرد: سه قاشق سوپخوری
کره: ۵۰ گرم
شیر: دو پیمانه
جعفری خرد شده: ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
نمک، فلفل، روغن و آویشن: به میزان لازم
پیاز متوسط: یک عدد
رب گوجـه فرنگی: یک قاشق سوپخوری

ابتدا پیاز خرد شده را همراه گوشت درون ماهی‌تابه تفت داده، به آن قارچ خرد شده، فلفل دلمه‌ای و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و با هم تفت می‌دهیم، حال جعفری و ذرت را نیز به آنها افزوده و همه مواد را با هم مخلوط می‌کنیم.سپس برای پخت ماکارونی‌ آشیانه‌ای قابلمه یا تابه‌ای را انتخاب می‌کنیم که در کف آن بتوانیم آشیانه‌ها را کنار هم بدون فاصله بچینیم، به صورتی که آشیانه‌ها تکان نخورند و باز نشوند، سپس درون قابلمه تا نیمه آب ریخته، به آن نمک و روغن اضافه کرده و روی حرارت قرار می‌دهیم تا به جوش آید. پس از جوش آمدن آب، آشیانه‌ها را در کف قابلمه کنار هم می‌چینیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می‌دهیم تا بپزند. آشیانه‌های پخته شــده را به کمک کفگیر از قابلمه به آهستگی برداشته و در آبکش می‌گذاریم.

در این مرحله کف ظرف مناسبی را چرب کرده، آشیانه‌ها را درون آن چیده و وسط آن‌ها را خالی می‌کنیم. کمی از سس سفید روی آن ریخته و مواد میانی ماکارونی را روی آن می‌ریزیم، دوباره کمی سس سفید، پنیر پیتزا و کمی آویشن روی مایه‌ ماکارونی ریخته و ظرف را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت نیم ساعت قرار می‌دهیم تا پنیر روی آن آب شده و طلایی رنگ شود.

تهیه سس سفید

ابتدا کره را روی حرارت قرار می‌دهیم تا آب شود، آرد را به آن افزوده و به مدت یک دقیقه در آن تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. شیر را به مواد اضافه کرده و مرتب هم می‌زنیم تا به صورت گلوله نشود. نمک و فلفل را نیز به آن اضافه می‌کنیم تا سس غلیظ شود.

نکته ها:

۱٫ آبی که برای پخت آشیانه ها در قابلمه می ریزیم، نباید زیاد باشد، فقط در حدی که حدود ۱۰ سانتیمتر روی آشیانه ها آب باشد.
۲٫کنار هم قرار دادن آشیانه ها به این دلیل است که در آب شناور نشده و از هم جدا نشوند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت