نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » قیمت ها » قیمت سکه، طلا و ارز » قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا

قیمت جهانی طلا به تلاش خود برای عبور از مرز یک‌هزارو ۶۰۰ دلار در اونس ادامه داد. این در حالی است که کم رنگ شدن اشتیاق برای خرید این فلز گران‌بها در میان ظهور نشانه‌هایی مبنی بر بهبود چشم‌انداز اقتصاد جهانی، خرید‌ها را را توسط خریداران در آسیا، متعادل کرد.

قیمت جهانی طلا
 

نمودار لحظه ای قیمت جهانی طلا
gold price

بر اساس این گزارش، تجار معتقدند که طلا ممکن است الگوی تجاری اخیر خود را که در آن قیمت‌ها در ابتدا با کمک خریداران در چین و دیگر کشورهای آسیایی افزایش پیدا می‌کند و سپس در ساعات پایانی کاهش می‌یابد، ادامه دهد.

یک تاجر چینی گفت: ما پس از کاهش قیمت، علاقه شدیدی در بازار داخلی مشاهده کرده‌ایم، اگرچه این افزایش تقاضا قادر نیست قیمت‌ها را چندان بالا ببرد.

وی ادامه داد: به محض اینکه قیمت‌ها در حوالی این سطح ثابت می‌شوند، شاهد کم شدن تقاضا می‌شویم. اما یک کاهش یا افزایش شدید در قیمت‌ها، باعث افزایش سرمایه‌گذاری و تقاضا برای طلا می‌شود.

این گزارش افزود، قیمت لحظه‌ای طلا، با ۰.۲ درصد افزایش به یک‌هزارو ۶۰۷ دلارو ۸۶ سنت در اونس رسید. این درحالی است که بهای این فلز روز سه‌شنبه به اندکی بیش از یک‌هزارو ۶۰۰ دلار در اونس کاهش یافت و هفته گذشته نیز به نزدیکی کم‌ترین حد آن در ۶ ماه گذشته، یعنی یک‌هزارو ۵۹۸ دلارو ۰.۴ سنت در اونس، رسیده‌بود.

قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش به یک‌هزارو ۶۰۷ دلارو ۶۰ سنت در اونس رسید.

ونگ تائو، یک تحلیل‌گر بازار رویترز، گفت: تحلیل فنی نشان می‌دهد که قیمت لحظه ای طلا قصد دارد تا به یک هزارو ۵۹۹ دلار در اونس برسد. وی معتقد است که پس از این افت، قیمت طلا می‌تواند به یک هزارو ۵۸۲ سنت در اونس نیز کاهش یابد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت