مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه اکلر با کرم پنیری
اکلر با کرم پنیری

اکلر با کرم پنیری

 مواد لازم:

آب: ۱۷۵ میلیلیتر
کره: ۴۰ گرم
آرد: ۹۰ گرم
پودر نشاسته ذرت: ۵۰ گرم
تخممرغ: سه عدد
بیکینگپودر: نصف قاشق چایخوری
وانیل: ۱/۸ قاشق چایخوری
نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری

مواد لازم برای کرم پنیری

پنیر خامه ای: ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم
پودر نعنا خشک: یک قاشق چایخوری
پودر گل سرخ: یک قاشق چایخوری
پودر بادام: یک قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه اکلر

ابتدا آب و کره را در قابلمه‌ای ریخته، روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا به نقطه جوش برسد، در این فاصله آرد را با پودر نشاسته مخلوط کرده و از الک عبور می‌دهیم.سپس مخلوط آرد را به آب و کره در حال جوش اضافه کرده و مرتب هم می‌زنیم تا خمیری یک دست حاصل شده و آب اضافی خمیر تبخیر شود، (یعنی خمیر از ظرف جدا شود) سپس از روی حرارت برداشته و می‌گذاریم تا خمیر کاملا خنک شود، پس از این که خمیر خنک شد آن را در ظرف مناسب ریخته، تخم‌مرغ‌‌ها را یکی‌یکی اضافه کرده و مرتب با همزن برقی هم می‌زنیم، در آخر نمک، وانیل و بیکینگ‌پودر را هم اضافه می‌‌کنیم. مواد را داخل قیف با سر ماسوره شکوفه می‌ریزیم.حال سینی فر را چرب کرده، روی سینی شکوفه می‌زنیم و آن را در فری که با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد از ۱۵ دقیقه قبل روشن کرده‌ایم، قرار داده و بعد از ۱۵ دقیقه دمای فر را به ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد رسانده و ۲۰ دقیقه دیگر نان‌ها را با این دما می‌پزیم.

طرز تهیه کرم پنیری

پنیر خامه‌ای را با خامه صبحانه کاملا مخلوط کرده، و  پودر نعنا و گل سرخ را همراه پودر بادام به مواد اضافه می‌کنیم. حالا پس از مخلوط کردن، کرم را داخل قیف ریخته و نان‌های سرد شده را با کرم پنیری پر می‌کنیم.

نکته ها:

۱٫در صورتی که تمایل داشتید نان اکلر تیره تر شود می توانید در مرحله ای که تخم مرغ ها را اضافه می کنید، یک قاشق غذاخوری عسل را نیز با مواد خمیر مخلوط کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت