مرتبط با این مطلب
طرز تهیه قطایف

طرز تهیه قطایف

مواد لازم:

مواد لازم برای خمیر
آرد کامل: دو پیمانه
بیکینگ پودر: دو و نیم قاشق چایخوری
نمک: یک قاشق چایخوری
آرد ساده: نصف پیمانه
شکر: دو قاشق سوپخوری
شیر: ۲پیمانه
کره ذوب شده: ۸۰ گرم
تخم مرغ: یک عدد

مواد لازم میانی
خامه غلیظ: یک پیمانه
شیر پرچرب: سه پیمانه
شکر دانه ریز: سه قاشق سوپخوری
جوهر لیمو: نصف قاشق چایخوری
پسته خام ریز خرد شده:۲/۳ پیمانه

مواد لازم برای شربت گلاب
آب: نصف پیمانه
شکر دانه ریز: نصف پیمانه
آبلیمو: یک قاشق چایخوری
گلاب: دو قاشق چایخوری

طرز تهیه خمیر

ابتدا مواد خمیر را با یکدیگر مخلوط نموده تا خمیر نسبتا رقیقی به دست آید.( اگر خمیر کمی سفت بود، شیر بیشتری به آن می‌افزاییم.) یک تابه چدن تخت یا تابه پنکیک را روی حرارت بالا قرار می‌دهیم تا گرم شود.سپس کمی از مواد خمیر را به صورت گرد وسط تابه می‌ریزیم، (دایره به قطر پنج سانتی‌متر باشد) حرارت را کم کرده و اجازه می‌دهیم یک طرف خمیر قطایف به مدت پنج دقیقه بپزد تا طلایی شود. وقتی که روی خمیر، حباب‌هایی ایجاد شد، قطایف‌ها را از روی حرارت بر‌می‌داریم، این کار را تا اتمام مواد ادامه می‌دهیم.

طرز تهیه مواد میانی

شیر را درون شیر‌جوش ریخته و روی حرارت می‌گذاریم تا بجوشد. جوهر لیمو را درون شیر ریخته و هم‌زده تا شیر دلمه شود، و شیر دلمه بسته را درون یک آبکش ریخته تا مایع اضافی آن خارج شده سپس آن را در یخچال می‌گذاریم تا کاملا خنک شود.حالا همزمان خامه و شکر را با همزن هم می‌زنیم تا کاملا فرم بگیرد و آن را به شیر دلمه افزوده و در یخچال می‌گذاریم.

طرز تهیه شربت گلاب

در قابلمه‌ای کوچک شکر و آب را می‌ریزیم و روی حرارت می‌گذاریم تا بجوشد. حرارت را کم کرده و می‌گذاریم تا زمانی که شربت شفاف شود، روی حرارت بماند،و آبلیمو و گلاب را افزوده و پس از چند دقیقه حرارت را خاموش می‌کنیم. شربت را درون ظرف دیگری ریخته و در یخچال می‌گذاریم تا خنک شود.

برای آماده کردن قطایف، درون یک ظرف کوچک شیر ریخته، یک انگشت را درون شیر زده و نیمی از لبه انتهایی خمیر قطایف را به وسیله آن مرطوب می‌کنیم،و دو طرف خمیر را از همان جایی که با شیر مرطوب شده، به هم نزدیک می‌کنیم تا تقریبا شکل قیف شود. این کار را با همه خمیرها انجام می‌دهیم. کرم میانی را درون قیف با سر ماسوره شکوفه بزرگ ریخته و با آن درون قطایف‌ها را پر می‌کنیم. روی کرم را با پسته خرد شده پوشانده، آن را در ظرف سرو چیده، روی آن شربت ریخته و سرو می‌کنیم یا در یخچال نگه می‌داریم.

نکته ها:

یک دسر خوشمزه عربی که مردمان عربستان، سوریه و فلسطین آن را به همراه چای برای افطار درست میکنند. البته کرم داخل قطایف انواع مختلفی دارد

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت