مرتبط با این مطلب
پای سوپ مرغ و قارچ

پای سوپ مرغ و قارچ

مواد لازم برای ۴ نفر:

ژامبون مرغ یا گوشت: ۱۰۰ گرم
روغن سیر یا مایع: یک قاشق چایخوری
قارچ ورقه شده: ۱۲۵ گرم
سینه یا فیله مرغ نگینی خرد شده: ۲۵۰ گرم
آرد سفید: ۲۵ گرم
آویشن: نصف قاشق چایخوری
کره: یک قاشق سوپخوری
آب مرغ یا گوشت: ۳۰۰ سیسی
سرکه: یک قاشق سوپخوری
خمیر ورقه ای یا خمیر جادویی: ۳۷۵ گرم
تخم مرغ: یک عدد

مواد لازم برای حدود ۳۰۰ گرم خمیر جادویی

آرد: ۱۵۰ گرم
کره آب شده: ۴۰ گرم
بیکینگ پودر: ۱۰ گرم
نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری
ماست: ۸۰ گرم
شکر: ۱۰ گرم

 

این پای مخصوص کشور انگلستان است برای تهیه ان ابتدا فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و چهار ظرف سوپخوری تک‌نفره را که قابل قرار دادن در فر باشند،سپس برای پای سوپ آماده می‌کنیم.حال ژامبون‌ها را به صورت نواری خرد کرده و برش‌های ۵/۲ سانتی‌متری از آن جدا می‌کنیم. تابه‌ای را روی حرارت قرار داده و ژامبون را در روغن سیر کمی تفت می‌دهیم. حالا قارچ‌ها را افزوده، حرارت را زیاد می‌کنیم تا قارچ‌ها آب نیاندازند و مرتب مواد را مخلوط می‌نماییم، کمی که طلایی شد حرارت را کم می‌کنیم. فیله‌های مرغ را در آرد و آویشن می‌غلتانیم، سپس آنها را همراه با کره درون تابه ریخته و تا طلایی شدن مرغ به تفت دادن ادامه می‌دهیم. آب مرغ و سرکه را اضافه کرده و پس از جوش آمدن، پنج دقیقه زمان می‌دهیم تا تکه‌های مرغ تقریبا پخته شوند. سوپ حاصله را در ظرف‌ها تقسیم کرده و حدود یک سانتی‌متر از بالای ظرف‌ها را خالی می‌گذاریم. خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز کرده و به اندازه کمی بزرگ‌تر از دهانه ظروف برش می‌زنیم. لبه ظرف‌ها را مرطوب کرده و خمیر را روی لبه ظرف می‌چسبانیم. روی خمیر را چند سوراخ زده و بعد تخم‌مرغ را در ظرفی شکسته، با چنگال می‌زنیم تا باز شود و با برس خیلی آرام روی خمیر را برس می‌کشیم. ظروف حاوی پای سوپ را در پنجره وسط فر داغ مدت ۲۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا روی سطح خمیر طلایی شود. پس از پخت، پنج دقیقه خنک کرده، سپس سرو می‌کنیم.

طرز تهیه خمیر

ابتدا ماست و کره سرد را مخلوط می‌کنیم. سپس مواد خشک را سه بار الک می‌کنیم و در کاسه گودی می‌ریزیم. مخلوط ماست و کره را میان آن ریخته و با نوک انگشتان ورز می‌دهیم. خمیر را روی سطح صاف پنج دقیقه ورز می‌دهیم، پس از آن برای پنج دقیقه خمیر را در دمای محیط و زیر نایلون استراحت می‌دهیم تا خمیر آماده شود.

نکته ها

۱٫می توانید پس از گذشت ۱۵ دقیقه از زمان پخت، روی سطح پای را کمی روغن مالیده دوباره پنج ۲٫دقیقه در فر قرار دهید تا روی آن تیره تر شود.
۳٫اگر از عصاره گوشت استفاده می کنید مراقب شوری سوپ باشید.
۴٫برای خمیر از شکر ریز و کره حیوانی استفاده کنید.
۵٫بهتر است از ماست کم چرب برای تهیه خمیر بهره ببرید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت