مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری جهان » مکان های دیدنی جهان » شنا در کنار بزرگترین ماهی های دریا

شنا در کنار بزرگترین ماهی های دریا تجربه ای فراموش نشدنیه که شاید خیلی از ماها دوست داریم انجامش بدیم. خوشبختانه تعداد انگشت شماری از مناطق دنیا هستن که فصل رویت کوسه نهنگ ها در اونجا شناسایی  شده.یادتون باشه که فاصله مطمئن رو باهاشون حفظ کنید و همچنین با لمس کردن و فلاش های دوربین ها اون هارو اذیت نکنین.

آیلا هولباکس،مکزیک

395326_775

۲۵ دقیقه قایق سواری ازمنطقه اصلی جزیره شمالی کوانتانا در مقابل کریزی  کنکون، و بعد ۱۵۰ کیلومتر به سمت جنوب

زمان مناسب:  در ماه ژوئن تا سپتامبر روزانه تورهایی به همین منظور برگزار میشن تا بشه در فصل جفت گیری کوسه نهنگان رو از نزیدک دید. اما ژوئیه تا اوت فصل اوج حضورنهنگ کوسه ها در این منطقه ست.

مکانی برای اقامت: بعضی از شرکت های توریستی قایق سریع السیری از کنکون و پلایا دل کارمن آماده حرکت دارن، اما هلباکس مرکز های توریستی بیشتری داره و به کوسه ها هم نزدیک تره. در اونجا میتونین در مهمان خوانه های ارزون (مثل خوابگاه تریبو) و یا جایی با قیمت متوسط(مثل آپارتمان ها و سوئیت های هلباکس) و یا هتل هایی با قیمت های بیشترمثل:http://www.palapasdelsol.com  اقامت کنین

متصدیان :http://www.holboxwhalesharktours.net  که از همه معتبر تر هستن.

قیمت تور ها : در این منطقه مراقب تور هایی با قیمت کمتر از ۸۰ دلار باشین.


یوتیلا ،هندوراس

بهترین مکان ها برای شنا با کوسه ها و نهنگ ها

یکی از ارزون ترین مقصد ها برای دایوینگ و همچنین یکی از معدود مراکز تحقیق راجع به کوسه ها در کارائیب

زمان مناسب: در سال ۲۰۰۹ کوسه ها هر ماه دیده میشدن، اما به نظر میرسه که بیشتر در بین ماه های مارس و آوریل دیده میشن و از ماه سپتامبر تا ژانویه تعداد کمتری در این منطقه وجود دارن.

مکانی برای اقامت:  برای اقامت میشه متل ها و مهمان پذیر هایی که بیشتر مخصوص غواصی هستن مثل  www.utilascubadiving.com رو امتحان کرد. برای راحتی بیشتر  در بلو یوتلا (www.deepblueutila.com) دقیقا تور هایی رو برای شنا در کنار کوسه نهگ ها ترتیب میده.

متصدیان: میتونین سایت مرکز تحقیقات کوسه نهنگ ها و تحقیقات اقیانوسی رو چک کنین wsorc.org و یا از یکی از قایق های مخصوص غواصی که هر روز در اونجا هستن تا شما رو به  شمال جزیره و مکان کوسه ها برسونن استفاده کنین.

قیمت: در حدود ۵۰دلار


لینگالو ریف، استرالیای غربی

395327_175

بزرگترین و در دسترس ترین صخره های مرجانی حاشیه استرالیا در لینگا لوریف که در ۱۲۰۰کیلومتری شمال غربی ساحل واقع شده و پایتخت آن پرس. در سال ۲۰۱۱ در سایت میراث جهانی یونسکو این ۳۰۰ کیلومتر خط دریایی رو محل زیست ۵۰۰ گونه ماهی اعلام کرد.

زمان مناسب: کوسه نهنگان بین اواسط ماه مارس و ژوئیه در این مناطق حضور دارن.

مکانی برای اقامت: بیشتر تور ها از اکسموس حرکت می کنن و اقامت  در هتل ها(مثل نووتل نینگالو) انجام میشه.

متصدیان: موسسه شنای کوسه نهنگ  نینگالو (ningaloowhalesharks.com) هواپیماهایی رو برای حمل و نقل به مناطق  نهنگ کوسه ها  آماده کردن تا بتونین زمان بیشتری رو به نسبت تور های معمولی با این موجودات بگذرونید .

قیمت تور: چیزی در حدود ۳۵۰ دلار


گلدن اسپیت،بلیز

395329_758

دوره ی تخم ریزی ماهی ها بین ماه مارس و ژوئن کوسه نهنگ هارو به گلدن اسپیت می کشونه ،در حدود ۴۰کیلومتر جنوب شرقی شهر ساحلی پلاشنشیا.

زمان مناسب: اوریل و مه مناسب ترین ماه ها برای دیدن این موجودات. خیلی از اونها چند روز بعد از ماه کامل دیده میشن.

مکانی برای اقامت: در خیابون های شنی پلاشنشیا کلبه و کابین های مناسبی برای اسکان وجود داره.( به این سایت سر بزنیدjuliascabanas.com)

متصدیان: فروشگاه اسب دریایی پلاشنشیا (belizescuba.com ) تور های غواصی برگزار می کنه.

قیمت تور: ۱۰۰ تا ۱۸۵ دلار


ساحل توفو،موزامبیک

395330_271

این ساحل پناهگاه غواصان و مسافران در ۴۰۰ کیلومتری شمال پایتخت ماپوتو  محل یکی از  بزرگترین تجمع کوسه نهنگ ها در آفریقاست.

زمان مناسب: دیدن ۵۰ دسته از اونها از ماه اکتبر تا مارس غیر معمول نیست.

مکانی برای اقامت: مهمان خانه هایی مانند بایا سونمبولا (www.baiasonambula.com)

متصدیان: مراکز غواصی از جمله:توفو اسکوبا(tofoscuba.co.za) وتنوع در غواصی (diversityscuba.com) تور های روزانه غواصی بر گزار می کنند.

قیمت تور: در حدود ۵۰دلار

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت