مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری جهان » گنج غرق شده در مصر به تور اروپا می‌رود

10712-footofan_com

نمایشگاه آثار باستانی کشف شده در سواحل مصر قرار است به اروپا سفر کند. “اسرار غرق شده مصر” توسط “فرانک گادیو” (Franck Goddio) بنیان‌گذار موسسه باستان‌شناسی زیر آب اروپایی، در ارتباط با وزارت امور خارجه مصر برای آثار باستانی، سازمان یافته است. آثار باستانی از موزه‌های سراسر کشور از جمله ۱۸ اثر از موزه مصر در قاهره، انتخاب شده است؛ این در حالیست که بیش از ۲۰۰ اثر نیز از اکتشافات زیر آب که اخیرا توسط تیم گادیو به دست آمده و برای نمایش انتخاب شده است.

در یک اطلاعیه مطبوعاتی، ممدوح ال‌داماتی، رئیس آثار باستانی مصر گفت که این نمایشگاه روابط فرهنگی بین مصر و اتحادیه اروپا را تقویت، و آن‌ها را به گردشگری در مصر تشویق می‌کند و ۶۰۰۰۰۰ یورو بودجه برای وزارت تولید می‌کند. قرار بر این است مه بعد از ۱۰۰۰۰۰ بازدید کننده، به هزینه هر بیلیت ۱ یورو اضافه شود. در حال حاضر وزارت از کمبود درآمد ناشی از کاهش شدید گردشگری به علت خشونت‌های اخیر در منطقه رنج می‌برد.

این نمایشگاه در گالری‌های “Institut du monde arabe” در پاریس (۷ جون ۲۰۱۵ تا ۷ ژانویه ۲۰۱۶) و نمایشگاه “مارتین گروپیوس باو” در برلین (۱۵ آپریل تا ۱۵ آگوست ۲۰۱۶) و در محلی نامشخص در لندن (۱۵ نوامبر ۲۰۱۶ تا ۱۵ مارچ ۲۰۱۷) توقف خواهد داشت. این آثار باستانی کشف شده توسط تیم گادیو در سواحل اسکندریه، بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳ به اروپا، ایالات متحده آمریکا و ژاپن سفر کرده است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت