مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری ایران » مکان های دیدنی ایران » بوم کلبه ترکمن مقصدی مهیج برای گردشگری

سفر کردن به مکان های دیدنی کشور خودمون در اولویت ها باید باشه، چون هنوز مناطق  پر از منظره ها و شگفتی هایی هست که کمتر دیده شده و مورد توجه قرار گرفتن. به معرفی بوم کلبه ترکمن، واقع در پارک ملی گلستان پرداختیم تا یه پیشنهاد دیگه برای گذروندن یه سفر ماجراجویانه در اختیارتون گذاشته باشیم.

پارک ملی گلستان اولین پارکی هست که در ایران عنوان پارک ملی رو به دست. این پارک ملی در منتهی الیه شرق البرز و جنگلهای شمال واقع شده.

 395354_830

گونه های متنوع گیاهی و جانوری در این پارک وجود داره که از جذابترین اونها میشه به پلنگ، خرس، مارال، گراز، شوکا، هما، عقاب و… اشاره کرد.

بوم کلبه در دامنه کوه بیلی در روستای توتلی تمک و در فاصله ای از پارک ملی گلستان قرار داره که طی کردن این فاصله با پیاده روی کوتاهی و ورود به تمامی نقاط این پارک امکان پذیره. در بوم کلبه امکان اقامت بومی و طبیعت گردی و شرکت در برنامه های متنوع فصلی برای گردشگران عمومی و تخصصی و همچنین کودکان وجود داره. علاوه بر اینها اقامت در روستای زیبای ترکمن نشین ها، سبب آشنایی با فرهنگ، غذاهای سنتی و صنایع دستی این قوم میشه.

 395355_626

395356_447

تمامی برنامه های این بوم کلبه به صورت گروهی بر مبنای هماهنگی با طبیعت، شناسایی ارزش های فرهنگ بومی و ایجاد انگیزه برای حفاظت از پارک و ایجاد تعهد نسب به میحط زیست طراحی شده .

به طور کلی برنامه های بوم کلبه به این صورت هست:

برنامه های ویژه بها، تابستان، پاییز

در این فصول کوه پیمایی، جنگل نوردی و سفر به مناطق بکر پارک از جمله برنامه های طبیعت گردی هست.

برنامه های تخصصی این فصول عبارت هست از: رد یابی نمایه های حیوانات، عکاسی، تماشای حیات وحش (قوچ مستی)، حفاظت از گوزن قرمز و پرنده نگری

 395357_364
395358_542

برنامه های ویژه زمستان:

در این فصل هم پیاده روی در سکوت روزهای برفی و عکاسی از پارک در یک روز برفی برای طبیعت گردان میتونه خیلی لذت بخش باشه.

آشنایی با زیستگاه پلنگ ایرانی به دلیل تولید مثل پلنگ ها در این فصل و رد یابی نمایه های حیوانات که در روزهای برفی بهتر انجام میشه. به همین دلیل از برنامه های تخصصی بوم کلبه در زمستان هست.

برای کودکان:

برگزاری اکو کمپ در پارک ملی و آشنایی با حیات وحش، گیاهان و حشرات، باغچه سبز، آشپزخانه سلامت، توقف در ایستگاه محیط بانی و آشنایی با وظایف محیط بان و در نهایت یاد گیری اهمیت طبیعت

در تمام این برنامه ها، برنامه های فرهنگی تاریخی موزه ی روستایی نیز گنجونده شده.

 395359_136

395360_815

395361_579

اما در نهایت بوم کلبه ترکمن امکان برپایی اردو، ،شانس دیدن زیبایی های طبیعی آبشار ها و دریاچه ها و حیات وحش رو به ما میده.

اقامت در کنار پارک ملی گلستان که در هر فصلی دارای جذابیت های طبیعی است می تونه تجربه ای باشه که به این زودی ها از یاد طبیعت گردان بیرون نره.

395374_860

395375_706

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت