مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری ایران » مترو اصفهان به یک بنای ناشناخته تاریخی برخورد کرد

عملیات گودبرداری در یکی از ایستگاه‌های متروی اصفهان در میدان دروازه دولت (امام حسین) به بقایای سازه‌ای ناشناخته برخورد کرده است. برخی از باستان‌شناسان با مشاهده آجرهای سلجوقی در این گودبرداری، احتمال برخورد با باروی سلجوقی را داده‌اند، اما مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان این سازه را مربوط به کانال‌های انتقال آب و متعلق به دوران صفوی می‌خواند.

 635530550828953723

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، عملیات اجرایی و گودبرداری های ساخت ایستگاه های مترو در خیابان چهارباغ عباسی در بهار امسال از روبه روی خیابان سیدعلیخان آغاز شد. حصارکشی و گودبرداری برای ساخت ایستگاهی دیگر در انتهای چهارباغ عباسی جایی که میدان دروازه دولت نامیده می شود، از تابستان شروع شد و حالا بقایای آجرهای حاصل از این گودبرداری نشان می دهد، حفاری ها با سازه ای ناشناخته برخورد کرده است.

فریدون اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در این باره گفت: سازه یافت شده خیلی بنای شاخصی نیست و مربوط به کانال هدایت آب و متعلق به دوران صفوی است.

وی افزود: کمیته ای از سوی سازمان میراث فرهنگی بر عملیات اجرایی نظارت دارد و قرار است هرگونه عملیاتی با نظر این کمیته انجام شود.

اللهیاری با تاکید بر این که سازمان قطار شهری باید نظر کمیته را مرجع تصمیم گیری هایش قرار دهد، گفت: کمیته ای از سوی پژوهشگاه بر عملیات حفر ایستگاه در میدان انقلاب و میدان دروازه دولت نظارت دارد و از طرف سازمان میراث فرهنگی و باستان شناسان ما هم نماینده ای هست که برای نظارت حضور دارد.

وی در حالی که سازه یافت شده را دیوار می خواند و با بیان این که سازمان قطار شهری برنامه ای برای حفظ دیوار یافت شده دارد، افزود: صحبت های موقتی برای حفظ و نگهداری این دیوار صورت گرفته است، اما بنای شاخصی نیست و مربوط به کانال هدایت آب است.

تاریخ: 04 دسامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: گردشگری ایران
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت