نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری ایران » آبشار آدران ( ارنگه )

ارنگه روستایی از توابع بخش آسارا شهرستان کرج در استان البرز ایران است.از جمله مکان‌های دیدنی روستای ارنگه، فبرستان باستانی ارنگه، آبشار ارنگه و دره هفت چشمه این روستا می‌باشد که جهت دسترسی به روستا ارنگه، پس از ورود به جاده چالوس از سمت کرج در کیلومتر ۱۸، در جهت راست تابلویی میباشد که شما را به سمت این روستا هدایت می‌نماید. ارنگه شامل روستاهای: گوراب، ابهرک، سیجان، سرزیارت جی .چاران و خور می‌باشد که به مجموعه آنها ارنگه و به مرکز آنها ارنگه بزرگ می‌گویند.

آبشا1ر-آدران

برای رسیدن به این آبشار باید از جاده‌ی چالوس اقدام کنید. دو راه برای رسیدن به این روستا از جاده چالوس وجود داره:
۱- ارنگه: تابلوی ارنگه حدودا در کیلومتر ۱۹ جاده‌ی چالوس قابل رویت می‌باشد. وقتی وارد جاده‌ی فرعی ارنگه شدید به یه دو راهی می‌رسید یکی از این راه‌ها به سمت روستای خور می‌ره. البته من نتونستم بفهمم کدوم یکی از این راهها اون سمت می‌ره و از راه خوزنکلاه ادامه دادم.
۲- خوزنکلاه: حدود ده کیلومتر جلوتر از تابلوی ارنگه به تابلوی خوزنکلاه بر میخوریم. این منطقه دارای چندین روستا و یک پیست اسکی می‌باشد. برای رسیدن به آبشار خور باید جاده‌ی محلی را تا آخر ادامه بدیم تا برسیم به پیست اسکی. در کنار پیست اسکی محلی برای پارک ماشین وجود داره. بقیه راه رو باید به مدت حدود ۴۵ دقیقه با پای پیاده طی کرد تا به آبشار خور برسیم. بهترین راه برای پیدا کردن آبشار ادامه دادن مسیر نهر آبی است که در کنار پیست اسکی مشاهده می‌شود. آب این نهر همان آب آبشار است که با لوله کشی جمع آوری شده است.
زوستایی‌های این منطقه خیلی به چیدن محصولات درختان خود توسط گردشگران حساس می‌باشند.

آبشار-آدران

گیاهان دارویی جالبی در این منطقه قابل مشاهده می‌باشند.
محیط طبیعی بسیار زیبایی وجود داره و حتی در تابستون میشه یخچال‌های برف آب نشده را اطراف آبشار دید
در سمت شمال قبرستان روستا و در واقع حد فاصل باغها و کوه (تپه) جاده ای ماشین رو وجود دارد برای دسترسی محلی که معمولا از استفاده غیر ساکنین جلوگیری می‌شود. ولی بصورت پیاده پس از حدود ۵۰۰ متر پیاده روی به انتهای غربی روستا و پرتگاهی ترسناک میرسید.
اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب میکند صدای مهیب آب آبشار خور (ارنگه) است. درصورتی که با احتیاط به چند قدمی پرتگاه نزدیک شوید در امتداد جنوبی این دره آبشار را مشاهده خواهید کردو مسیر رودخانه منتهی به آبشار در واقع از سمت جنوب روستاست که پس از دور زدن به این دره منتهی میشود. مسیر دسترسی به بالای آبشار (خیلی با احتیاط) از طریق ادامه لبه دره به سمت جنوب و نهایتا جایی که مسیر رودخانه شرقی-غربی میشود است

آبشار-آدران1

تاریخ: 04 دسامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: گردشگری ایران
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت