نایت ملودی » سرگرمی » اینترنت و فناوری اطلاعات » آموزش » طول عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش دهید!

باتری لپ تاپ

محمد مهدی حیدرپور – لپ تاپ ها نقش پررنگی در زندگی امروز ما برای انجام وظایف مختلف ایفا می کنند. تنوع قدرت سخت افزاری و قابلیت حمل بالا، لپ تاپ ها را به یکی از پرکاربردترین ابزارهای حال حاضر مبدل کرده اند. پس رسیدگی به این ابزار کارآمد اقدامی منطقی است. باتری یکی از مهم‌ترین اجزا لپ تاپ است که میزان شارژدهی آن می تواند عاملی کلیدی برای مصرف کنندگان به منظور انتخاب یک محصول باشد. در همین راستا، اقدام هایی را می توان برای طول عمر بیشتر باتری لپ تاپ مد نظر قرار داد که در ادامه برخی از آنها را بررسی می کنیم.

بیش از اندازه شارژ نکنید

هنگامی که برای نخستین بار لپ تاپ خود را برای شارژ باتری آن به برق متصل می کنید برای کالیبره شدن باتری باید شارژ کامل صورت بگیرد. پس از آن، حفظ شارژ باتری بین ۴۰ و ۸۰ درصد را هدف گذاری کنید. به گفته بخش خدمات مشتری اپل، این اقدام حفظ حرکت گهگاه الکترون ها در باتری را موجب می شود و در نتیجه به عمر بیشتر آن کمک می کند.

البته صحبت در این زمینه راحت‌تر از عمل به آن است. با این وجود در طول روز نیم نگاهی به آیکون باتری لپ تاپ خود و درصد آن داشته باشید. اگر قصد خروج از خانه را دارید لپ تاپ خود را خاموش کنید و بدون آن که به برق متصل باشد آن را روی یک میز قرار دهید. همچنین اگر استفاده چندانی از لپ تاپ خود نمی کنید حداقل یک بار در ماه باید باتری آن را شارژ و تخلیه کنید.

باتری را خنک نگه دارید

اکثر لپ تاپ های حال حاضر از باتری های یون لیتیوم سود می برند که باید در دمای بین ۵۰ تا ۹۵ درجه فارنهایت (۱۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد) نگهداری شوند. بی تردید، این دامنه دما را همواره نمی توان برای باتری لپ تاپ فراهم کرد، از این رو برای تسهیل شرایط می توان دمای اتاق را مطلوب دانست.

برای آن که از تامین شرایط مناسب دمایی برای لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید توجه به دریچه های هوا و عملکرد مناسب فن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هنگامی که از لپ تاپ استفاده می کنید نباید آن را به گونه ای قرار دهید که دریچه های هوا مسدود شوند. عدم جریان مناسب هوا افزایش دما و گرمای بیش از اندازه لپ تاپ را موجب می شود. گرما یکی از عوامل تاثیرگذار بر عمر باتری است. برای گردش هرچه بهتر هوا در اطراف لپ تاپ می توانید از پایه های خنک کننده استفاده کنید.

به روز رسانی، به روز رسانی، به روز رسانی

اکثر شرکت ها به طور مداوم در پی یافتن راه هایی برای بهبود عمر باتری از طریق به روز رسانی های نرم افزاری هستند. از این رو، دریافت آنها می تواند نقش کلیدی در عملکرد باتری ایفا کند. در نتیجه، نسبت به نصب آخرین به روز رسانی نرم افزاری در رایانه خود اطمینان حاصل کنید.

لپ تاپ را بدون استفاده رها نکنید

باتری لپ تاپ را نباید برای مدت طولانی بدون استفاده نگه دارید. اما شاید مجبور باشید برای یک سفر کاری لپ تاپ خود را چند ماه در خانه باقی بگذارید. بر همین اساس، نگهداری درست از باتری لپ تاپ را باید مد نظر قرار دهید. در این شرایط شارژ باتری لپ تاپ باید ۵۰ درصد باشد و در محیطی همواره خنک قرار بگیرد. رها کردن لپ تاپ در شرایطی که شارژ باتری آن به طور کامل خالی شده است می تواند آسیب دائمی به باتری وارد کرده و برای همیشه آن را بی استفاده کند. نگهداری باتری با شارژ کامل نیز می تواند کوتاه شدن طول عمر آن را موجب شود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت