نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری جهان » ساختمان‌هایی که به زحمت بر لبه هم سوارند در ژاپن
ژاپن سابقه‌ای قدیمی و میراثی غنی در زمینه معماری دارد. همچنین استفاده از تکنولوژی مدرن و به روز دنیا در دنیای طراحی، ژاپن را در جایگاهی خاص قرار داده است. گردشگری انسان ساخت نیز بخصوص در معنی گردشگری مدرن و امروزی معنا میشود. از شاهکار های معماری و طراحی ساختمان های مدرن امروزی میتوان به عنوان یک پتانسیل گردشگری مردن انسان ساخت نام برد.
13046-footofan_com
طراح جوان با استعداد ژاپنی «کونیهیکو ماتسوبا» ساختمانی شگفت انگیز طراحی کرده است.  این طراح جوان، که با چالش ساختن یک کلینیک دندانپزشکی، یک گاراژ و طراحی جایی برای زندگی در طبقه دوم آن‌ها رو به رو بوده است، ساختمانی عجیب طراحی کرده که خود آن را “دورترین چیز از مفهوم طراحی ساختمان‌های دو طبقه” توصیف می‌کند.
13056-footofan_com
13054-footofan_com
با اینکه کلینیک دندانپزشکی و گاراژ ظاهری کاملا معمولی دارند و ساختمان‌های مکعب شکل سفیدی هستند، خانه‌ای با حالتی نامتعادل و در زاویه‌ای عجیب در میان آن‌ها قرار گرفته است.
این خانه که بر لبه سقف دو ساختمان دیگر قرار گرفته، راهی بین دو واحد ساختمانی زیرش به وجود می‌آورد و خود توسط یک پلکان سفید-که گویی از یک سفینه فضایی پایین آمده-قابل دسترسی است.
  13055-footofan_com
13061-footofan_com

کونیهیکو ماتسوبا در مورد طراحی این ساختمان می‌گوید: “این ساختمان‌ها مانند بلوک‌های ساختمانی هستند که روی هم توده شده‌اند و هر لحظه امکان ریختن آن‌ها وجود دارد. ما این ساختمان را به صورتی طراحی کردیم که یک سر آن به زحمت بر روی لبه گاراژ و سر دیگر بر روی لبه کلینیک دندانپزشکی قرار بگیرد.”

نمای نرم و زیبای خارجی این ساختمان در شب با استفاده از لامپ‌های LED که در داخل آن کار شده، روشن می‌شود و جلوه‌ای خاص به این بنای جالب می‌بخشد.

13047-footofan_com
13048-footofan_com
13049-footofan_com
13050-footofan_com 13051-footofan_com
13064-footofan_com
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت