مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری ایران » آشنایی با شهر قوشچی

قوشچی یکی از شهرهای بخش انزل شهرستان ارومیه در استان آذربایجان غربی ایران است.

ghooshchi

قوشچی در فاصله حدود ۵۲ کیلومتری شمال غربی ارومیه واقع شده‌است. قوشچی مرکز بخش انزل بوده و جمعیت آن بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ حدود ۲۹۴۳ نفر با ۸۳۲ خانوار می‌باشد. جمعیت این شهر در سال ۱۳۷۵ برابر با ۳۰۹۳ نفر بوده‌است. از کل جمعیت شهر در سال ۱۳۸۵ تعداد ۱۵۹۳ نفر مرد و ۱۳۵۰ نفر زن می‌ باشند.

قوشچی

تا حدود ۲ دهه پیش بیشتر درآمد مردم ان از محل زراعت و دامداری بوده و عمده محصول آنها بادام گردو و انگور و غلات بود. اما بدلیل خشکسالی‌های متوالی که باعث خشک شدن قناتهای پر اب و جاههای عمیق آن شد در حال حاضر کشاورزی در منطقه در حال از دست دادن رونق خود است. بیشتر درآمد و اشتغال مردم که زبانزد همگان است از محل کامیون‌داری می‌باشد.

قوشچی-1

در حال حاضر بسیاری از جوانان این شهر مراحل خوبی از سطح سواد آکادمیک را گذرانده و مشغول بکارهای مختلف می‌باشند. این شهر در کنار ساحل دریاچه ارومیه واقع شده و مجتمع تفریحی و توریستی باری در مجاورت این شهر یکی از زیباترین و مدرنترین مجموعه در نوع خود در کشور است.

علاوه بر آنکه قوشچی نام شهری در استان آذربایجان غربی می‌باشد، در لغتنامه دهخدا نیز در سرواژه «قوشچی» چنین آمده‌است:«قوشچی. (اِخ) نام یکی از دههای بارفروش مازندران. (ترجمه ? مازندران و استرآباد رابینو ص ۱۵۹).»

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت