نایت ملودی » فرهنگ و هنر » سینما ، تئاتر ، تلویزیون » سینما و تلویزیون » سینمای ایران » اخبار سینمای ایران » برای بار دوم بهاره رهنما از سوی یک روزنامه نگار مورد توهین قرار گرفت

چندی پیش مقتل خوانی بهاره رهنما در برج میلاد با واکنش هایی از سوی برخی افراد مواجه شد در همین ایام نادر فتوره چی روزنامه‌نگار، مترجم و نویسنده ایرانی با نقدی تند بر شخصیت بهاره رهنما در فیس بوک خود با عنوان “بهاره رهنما چه می خواهد؟” نوشت:

سالهاست به در و دیوار می‌زند که «چیزی» بشود
در سریال‌های حکومتی نقش سلیطه‌های مهربان، از همان‌ها که در آشپزخانه و حمام و اتاق خواب، ده لا پارچه رنگ و وارنگ بر سر و کله شان انداخته اند را بازی می‌کند
چشم و ابرو می‌آید، لوس لوس حرف می‌زند، لب اش را غنچه می‌کند، مزه می‌ریزد، به خیال اش مردم را می‌خنداند
سعی می‌کند تکه‌های نیمه جنسی- پاستورال بیاندازد که نشان دهد ارتباط اش با مردم زیاد است
در برج میلاد و خیریه‌ها و خانه اولیای دم مقتول و گالری‌ها پرسه می‌زند و با نیش باز، در لای آنهمه چربی و روغن و کرم پودر، به ابراز احساسات هواداران واکنش نشان می‌دهد
همه جا هست، از هیچ فرصتی نمی‌گذرد
رمان و شعر و نمایشنامه می‌نویسد، کارگردانی تئاتر می‌کند، ستون ثابت روزنامه هم دارد
لابد از خودش که بپرسی می‌گوید «اگر عشق به مردم نبود، دوست داشتم طراح دکوراسیون داخلی باشم»
با خاتمی می‌پرد، در برج میلاد به عنوان «سفیر کودکان» برای علی اصغر «مقتل» می‌خواندبهاره رهنما
با همه هنرمندان شال آویزان کرده، عکس سلفی دارد
دارد کیف می‌کند؛ به قول خودشان «حالش را می‌برد»
تمام اجزاء صورت اش حکایت از چفت و بست محکم فرصت طلبی و عطش دیده شدن به هر قیمت، دارد
بهاره رهنما مرا یاد عبارت «میانمایه» می‌اندازد
او سر انجام توانسته است «چیزی» بشود: نمادِ «انحطاط جمعی» در دورانِ غیابِ سیاست
دورانی که همه می‌دانند گفتنِ «من هنرمندم، سیاسی نیستم»، خود رذیلانه ترین انتخاب سیاسی‌ست

بهاره رهنما در مورد این نقد تند که در بعضی جاهای آن درباره فیزیک بهاره رهنما هم صحبت شده بود در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

سوْال مهمی دارم چرا نباید در مقابل أسید پاشی کلامی و توهین شخصی أعاده حیثیت کرد ؟ چرا شکایت بردت به پلیس را این اقای نامحترم و دوستانش علت حکومتی بودن من و نام به نرخ روز خوردنم میدانند؟ شما در خیابان کسی کتکتان بزند؟ دزد به خانه تان بزند؟ کسی فحاشی علنی کند ؟ قطعا به اولین نیروبی قانونی که در دسترس هست پناه نمیبرید؟ من برای مسلمان بودن و بازیگر بودنم باید مورد فخاشی قرار بگیرم و فاحشه و سلیطه حکومتی خوانده شؤم و بعد هم اهمیتی ندهم چون پناه بودن به قانون به زعم این بیماران ادم فروشی است و أسید پاشی اینترنتی باید با سکوت و ندیده گرفتن روشنفکران مواجه شود؟که مبتدأ انها قهرمان نمایی کمند یا چون تا امروز به عنوان یک دیووانه از کنارش گذاشته اند و به هر دری زده زندان نرفته حالا باید من هم خوشحالش نکنم؟ نه من یک ادم ساده شهرستانی ام از این اداهای روشنفکری هم بلد نیستم روشنفکری که در مملکت ما انقدر مرد سالار و بیمار است که انرژی زیاد من برای کار و زندگی و مجموعه کارخانم و تحصیلاتم دارد خفه شان میکند و به قول پوریا غالمی فشلرشان را از پایان به بالا میزند ؟ روشنفکری که به اسم روزنامه نگران و سمپات جناح چپ انقدر متحجر و بدبخت است که موضوع اصلی صفحه اش چربی های ان من است و عقائد شخصی ام به عنوان یک مسلمان را زیر سوْال میبرد؟!ببخشید دیو تنوره چی خفاش شب هم موقع إعدام خوشحال بود و لبخند میزد ! مهم لبخند تو و انچنان که نوشتی به سخره گرفتن دستگاه قضائی نیست که ارزشی برای قانون نداری جز متنبه کردن جریان فکری منحطی که رَآه انداخته ای با علامت داس و تبر و ستاره استالین و فحش دادن به أشخاص و عقایدشان ، جالب است این امثال تنوره چی ها چطور در همین مملکت حقوق میگیرند نآن دولتی میخورند و در عین حال همه را متهم میکنند اگر تا این میزان مخالف و تا این میزان عصبانی اند اصلا چرا اینجا زندگی میکنند؟!نانی که انها با ان أمرار معاش میکنند به نرخ روز نیست؟ به نرخ بیست سال پیش است ؟!

 

همچنین بهاره رهنما امروز در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفت:

رهنما که طی روزهای گذشته به دلیل حضورش در برنامه مقتل‌خوانی مورد انتقاد و هتاکی قرار گرفته بود و در مراجع قانونی شکایت خود را نسبت به فرد هتاک مطرح کرده است، درباره وضعیت فعلی و روند این شکایت به خبرنگار مهر گفت: امیدوارم با کسی که این هتاکی‌های شخصی، خانوادگی و عقیدتی را برای من و همسرم ایجاد کرده، طبق قانون برخورد لازم انجام شود.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: متأسفانه در این میان استفاده فرد مذکور از اسامی و پروفایل‌هایی جعلی ممکن است برای دیگران مشکلاتی ایجاد کند که امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. من و همسرم از طریق قانون فقط از یک نفر شکایت کرده‌ایم و موضوع را به صورت قانونی پیگیر هستیم.

وی با اشاره به انتشار یادداشت‌هایی از پوریا عالمی، پوریا سوری و امیرمهدی ژوله در فضای سایبری، یادآور شد: این افراد در دفاع از حیثیت حرفه‌ای من و همسرم یادداشت نوشته‌اند و هیچ ارتباطی به هتاکی‌های انجام شده ندارند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت