مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه سالاد سیب زمینی و سیب درختی
طرز تهیه سالاد سیب زمینی و سیب درختی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و سیب درختی

مواد لازم :

سیب زمینی ۲۰۰ گرم
هویج ۱۵۰ گرم
کنسرو نخود فرنگی یک قوطی
خیارشور ۱۰۰ گرم
سس مایونز ۱۵۰ گرم
نمک و فلفل سفید به میزان لازم
مواد لازم برای سالاد سیب یا والدوف
سیب ۵۰۰ گرم
سس مایونز ۲۰۰ گرم
کرفس ۳۰۰ گرم
کشمش ۱۵۰ گرم
گردو ۱۵۰ گرم
آبلیمو مقداری
آناناس نصف قوطی


آبلیمو را برای سیب ها لازم داریم یعنی سیب ها را که خرد کردیم آبلیمو میزنیم تا سیاه نشود و سفید بماند.به جای سس مایونز در هر دو سالاد میتوان از مخلوط ماست و روغن زیتون استفاده کرد اما مزه سس مایونز بهتر است.یک نوع سس میتوان تهیه کرد که همان مزه سس مایونز را دارد و به خوبی آن است اما رژیمی است و برای کسانی که میخواهند لاغر شوند خیلی مناسب است که در اینجا طرز آماده کردن این سس نیز ذکر میشود.

تهیه سس
مواد لازم سس: ۲ قاشق ارده ۲ قاشق سرکه ۱ لیوان روغن زیتون ۱ استکان آبلیمو و ۱۰۰ الی ۵۰ گرم جوانه گندم که اگر دوست دارید سس سفیدتر و غلیظ تر باشد همان ۱۰۰ گرم را استفاده کنید. نمک و فلفل به میزان لازم. این مواد را داخل مخلوط کن میریزیم و با هم مخلوط میکنیم تا سس رقیقی به دست آید و به جای سس مایونز برای هر دو سالاد استفاده میکنیم.برای تهیه سالاد سیب زمینی ابتدا سیب زمینیها را پوست کنده و به صورت حبه قندی متوسط خرد میکنیم و داخل آب جوش با مقداری نمک میگذاریم آب پز شود.
هویجها را هم حبه قندی متوسط طوری که کمی کوچکتر از سیب زمینیها باشند خرد میکنیم و در ظرف دیگری داخل آب جوش آب پز میکنیم.خیارشور را هم نگینی متوسط به اندازه کمی کوچکتر از هویجها خرد میکنیم.وقتی سیب زمینی و هویج پخته شد تمامی مواد را مخلوط میکنیم و میگذاریم یک ساعت در یخچال استراحت کند تا مزه دار شود.این سالاد برای مصرف قبل از غذای اصلی یا به عنوان شام مناسب است.

 تهیه سالاد سیب
ابتدا سیب ها را پوست کنده و چهار قاچ کرده و بعد خرد میکنیم. اگر این سالاد برای بچه ها تهیه میشود تکه های سیب کمی کوچکتر باشد. سیبی که استفاده میکنید بهتر است قرمز نباشد بقیه انواع سیب را میتوان استفاده کرد.کشمش را از قبل خیس کرده ایم.
گردو را روی تخته ساطوری میکنیم. گردو نباید درشت باشد تا موقع خوردن سالاد اذیت نکند و نباید خیلی ریز هم باشد که اصلا معلوم نشود. در حد متوسط ساطوری میکنیم.کرفس خام را ساطوری میکنیم.کمپوت آناناس را هم به صورت حبه قندی متوسط یا درشت خرد میکنیم. دقت کنید آب کمپوت را استفاده نمیکنیم.همه مواد را مخلوط میکنیم و میگذاریم داخل یخچال به مدت یک ساعت استراحت کند تا مزه ها به خورد هم برود.این سالاد از دسته سالادهاییست که معمولاً بعد از غذا خورده میشود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت