مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » فرهنگ و هنر » سینما ، تئاتر ، تلویزیون » سینما و تلویزیون » سینمای ایران » فیلم شناسی » معرفی و بررسی فیلم وحشتناک”روایت ناپدید شدن مریم”

فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» اولین ساخته محمد رضا لطفی از ۲۷ آبان ماه در گروه هنر و تجربه اکران شد. این فیلم جزو معدود آثار سینمای ایران است که در ژانر وحشت ساخته شده است و فضای مستند- داستانی دارد.

محمد رضا لطفی درباره فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» گفت:

“سعی کردم تا در این فیلم با بهره‌گیری از روایات و آیات مذهبی و اسلامی، نوعی از ترس ایرانی را بر اساس باورهای اعتقادی صحیح برای مخاطبان فراهم کنم و به شیوه روایت مستندگونه هم در این فیلم وفادار باشم. این فیلم اثری در ژانر وحشت است و سعی دارد نگاهی متفاوت به مقوله ماورای طبیعه داشته باشد.

فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» در بخش نوعی تجربه سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

 

خلاصه فیلم «روایت ناپدید شدن مریم»:

مرتضی حسینی مستندساز است که در سال ۱۳۸۷ در پی حادثه‌ای در جاده‌ایی دور افتاده به کما می‌رود و همسرش مریم شریفی ناپدید می‌شود. او به همراه دوستش مجید شکری و یاسر جعفری در حال ساخت فیلمی مستند پیرامون نیروهای ماورایی هستند که کما رفتن مرتضی سر آغازی است برای ….

 

عوامل فیلم «روایت ناپدید شدن مریم»:

کارگردان: محمد رضا لطفی/ نویسنده: محمد رضا لطفی، امیرنوروزخانی/ تهیه‌کننده: مرتضی شایسته، محصول هدایت فیلم/ مدیرفیلمبرداری، طراح صحنه، عکاس: حسین کندری/ طراح چهره پردازی: پدرام زرگری/ مدیر صدا: نادرعلیمردانی/ موسیقی:آرمین رهبر/ تدوین:امیرنوروزخانی، بابک قائم/ طراح لباس:شبنم شاهی

بازیگران: رضا بهبودی، مجید شکری، یاسر جعفری، صدف بهشتی، افسانه ناصری، ملیسا ذاکری، آمنه سرابییان، مهدی حسینی‌نیا، میثم شاهدی، فوژان قبادیان، دکتر افشین یداللهی

حواشی «روایت ناپدید شدن مریم»:

ساختار فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» یک نوع سایکو درام در رابطه با ترس است که برای اولین بار است در ایران ساخته می شود.

فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» ابتدا «ساروخ» نام داشت.

محمد رضا لطفی درباره بخش نوعی تجربه جشنواره فیلم فجر گفت:

” هیات انتخاب و دبیر جشنواره با هوشمندی این بخش را انتخاب کردند و حرکت خوبی بود اما در اجرا نه تنها هیچ اتفاقی نیافتاد بلکه به نظر من برای برخی از فیلمسازان هم نوعی توهین بود. به نظر من باید شراط یکسانی را برای نمایش همه فیلم ها در جشنواره به وجود آورد، و قضاوت در مورد همه فیلم ها از جمله بخش نوعی تجربه را بر عهده مخاطب گذاشت و از قبل پیش داوری نکرد. حمایت برای بخش نوعی تجربه بیشتر باشد چون این فیلم هایی هستند که ذائقه مخاطب را تغییر می دهند.

دکتر افشین یداللهی درارتباط با اولین تجربه بازیگری در سینما گفت:

“«روایت ناپدید شدن مریم» اولین پیشنهاد بود که من به دلیل ویژگی‌های آن پذیرفتم. تجربه بسیار خوب و دلنشینی بود اما من در این اثر نقش خودم را بازی کردم و در نقش یک روانپزشک حاضر شدم.”

تاریخ: 22 نوامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: فیلم شناسی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت