مرتبط با این مطلب
طرز تهیه آش انار

طرز تهیه آش انار

مواد لازم :

برنج ۱ پیمانه
لپه نیم الی ۱ پیمانه
گوشت ۳۰۰ گرم
رب ۵ الی ۶ قاشق غذاخوری
سبزی آش ۲۰۰ گرم ساطوری شده
پیاز ۱ عدد
رب انار ۳۵۰ گرم یا یک بطری کوچک
آبلیمو، شکر، نمک به میزان لازم
آب و روغن به میزان لازم

نکته: برنج را به صورت خام یا جوشیده یا دم کشیده میتوانیم استفاده کنیم. ما در اینجا برنج و لپه را از قبل پخته ایم.
ابتدا پیاز را نگینی ریز یا ساطوری خرد میکنیم.سپس مقداری روغن داخل قابلمه میریزیم وقتی روغن کمی گرم شد پیاز را اضافه میکنیم. نیازی نیست روغن خیلی داغ شود چون فقط میخواهیم که پیاز سبک شودپیاز را تفت میدهیم وقتی سبک شد گوشت چرخ کرده را اضافه میکنیم و اجازه میدهیم آب گوشت کشیده شود بعد به ترتیب نمک و فلفل سیاه را اضافه میکنیم.فلفل سیاه کمک میکند که گوشت زودتر پخته شود.قبل از اینکه آب گوشت کشیده شود هیچ وقت نمک و فلفل اضافه نکنید چون در این صورت بوی ضخم گوشت از بین نمیرود.
گوشتی که استفاده میکنیم باید کم چرب باشد.رب را داخل یک ماهی تابه با کمی روغن تفت میدهیم تا رنگ بهتری پیدا کند بعد که رب رنگ گرفت آن را به گوشت اضافه میکنیم و با هم کامل مخلوط کرده و تفت میدهیم.لپه پخته را اضافه میکنیم کمی تفت میدهیم برنج پخته را هم اضافه میکنیم.میتوان از ۲ کیلو آب انار به جای رب انار هم استفاده کرد.رب انار را اضافه میکنیم و با مواد دیگر خوب مخلوط میکنیم بعد آب اضافه میکنیم و آرام هم میزنیم تا مواد داخل آب حل شود.
یک تست طعم از آش میگیریم تا ببینیم شکر و آبلیمو نیاز دارد یا ندارد. که در اینجا نیاز دارد که هم آبلیمو هم شکر اضافه کنیم تا طعم ملسی پیدا کند.۲۰ دقیقه آخر پخت یعنی در این مرحله سبزی را اضافه میکنیم. هم میزنیم تا سبزی و شکر و آبلیمو با مواد دیگر مخلوط شود.در این مرحله میتوانیم یک بار دیگر مزه آش را تست کنیم.از رب گوجه برای این استفاده کردیم که رنگ رب انار کمی تیره است و رب گوجه رنگ آن را روشن تر میکند.روغن اضافه آش را از روی آن جمع میکنیم.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت