مرتبط با این مطلب
دستور پخت آش جو

دستور پخت آش جو

مواد لازم:

گوشت ماهیچه سردست ۵۰۰ گرم

 جو ۳ فنجان

برنج ۵ قاشق غذاخوری

پیاز ۵ عدد

سبزی آش خرد شده ( تره و اسفناج و جعفری و گشنیز ) ۵۰۰ گرم

کشک غلیظ ۲ لیوان

 سیر ۱۵ حبه

 نعناع خشک مقداری

نمک و فلفل مقدار لازم

برای تهیه این اش جو را از چند ساعت قبل خیس دهید ، قابلمه را روی حرارت قرار دهید سپس جو خیس خورده را بهمراه برنج ، گوشت ، ۱ پیاز داخل ان بریزید ، چند لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد.

تهیه پیاز داغو سیر داغ

ابتدا باید ۴ پیاز را پوست کنده و خلالی خرد کنید ، سیرها را نیز رنده کنید و هر کدام ( سیر و پیاز ) را جداگانه نمک بزنید و در مقداری روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

 تهیه نعناع داغ

ابتدا باید نعناع را ۱۰ دقیقه در مقداری آب خیس دهید سپس با روغن تفت دهید تا رنگ آن کمی تغییر کند ( سیاه نشود ) سپس بردارید.

پس از اینکه گوشت نرم شد سبزی های خرد شده ، نصف سیر داغ و نصف پیاز داغ را به آش اضافه کنید سپس اجازه دهید با حرارت ملایم آش جا بیفتد.پس از جا افتادن آش کشک را اضافه کنید و بگذارید کشک در آش کاملاً بجوشید سپس آش را در ظرف کشیده و روی آن را با مقداری کشک ، سیر داغ ، نعناع داغ و … تزئین کنید.

نکات : جو یکی از قدیمی ترین غلات است و دارای مقدار بسیار کمی چربی اشباع ، کلسترول و سدیم میباشد ، همچنین منبع خوبی از فیبرغذایی و ویتامین است ، به همین دلیل استفاده از آن به عنوان یک ماده غذایی مفید قابل توجه است.

فیبر موجود در جو از نوع فیبر محلول است که باعث کاهش کلسترول خون میشود بنابراین مصرف آن برای افراد دارای کلسترول بالا توصیه میشود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت