نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » سلامت جسم » ویتامین هایی که از افزایش وزن جلوگیری می کنند

بعضی ویتامین ها و مواد معدنی به کاهش وزن شما کمک می کنند.آهن ، ویتامین C،و منیزیم از این گروه هستند

ویتامینC در سنتز نور ادرنالین نقش دارد و ذخیره چربی در اعضای بدن را محدود می کند.از سوی دیگر، این ریزمغذی، جذب آهن را بالا می برد و خاصیت ضد خستگی هم دارد که از همین طریق باعث می شود فرد تحرک بیشتری داشته باشد و کمتر دچار چاقی شود.اما مراقب باشید! استرس خاصیت ویتامین c را از بین برده و باعث چاقی می شود.

افزایش وزن

ویتامین B ، تاثیرات استرس را بر بدن کم می کند و احتمال ابتلا به چاقی را کم می کند.کمبود این ویتامین باعث افزایش اشتهای کاذب می شود و مصرف آن، میل به خوردن غذاهای شیری را کم می کند.

وییتامین های B6و B9 نیز بر کارکرد تیروئید تاثیر مثبت دارد و به کنترل وزن هم کمک می کند.

و ما کلسیم، این ماده معدنی لاغر کننده است اما مکانیسم عمل آن هنوز مشخص نیست.تحقیقان ۲ ساله محققان آمریکایی روی ۵۴ زن ۱۸ تا ۳۱ سال نشان داد کسانی که روزانه ۷۸۰ میلی گرم کلسیم مصرف می کنند، وزن آنها ثابت مانده و مصرف یک گرم کلسیم در روز هم باعث کاهش وزن می شود.

منیزم هم نقش اساسی در سوخت و ساز انرژی در بدن بازی می کند و کمبود آن باعث کاهش مصرف انرژی و ابتلا به چاقی می شود.

پتاسیم خاصیت ادارار آور دارد و با کاهش ورم بدن به حفظ زیبایی و تناسب اندام کمک می کند.

کروم در تنظیم قند خون نقش کلیدی دارد و به طور غیر مستقیم در کاهش وزن هم دخل است.اما مراقب باشید که استرس های عصبی باعث تولید هورمون کورتیزول می شوند که این مساله، روی ذخایر کروم بدن تاثیر منفی گذاشته و باعث چاقی خواهد شد.

کم خونی و خستگی جزء علائم کمبود آهن در بدن هستند .افراد خسته تحرک کمتری دارند و میزان ذخیره چربی در بدنشان بیشتر و میزان مصرف انرژی آنها هم کمتر است.با این حساب، میزان دریافت کافی از آهن، موجب پیشگیری از چاقی می شود.

تاریخ: 21 نوامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت