مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه استیک ۲ تایی
طرز تهیه استیک 2 تایی

طرز تهیه استیک ۲ تایی

مواد لازم:

راسته یا فیله گوساله ۲۰۰ گرم برای هر نفر

فیله مرغ به ازای هر فیله راسته یک قطعه یا ۷۰ گرم

سویاسس ۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

ادویه شامل جوز هندی، زنجبیل و فلفل سیاه به میزان لازم

مواد سس فلفل:

فیله گوجه فرنگی بدون پوست خرد شده ۴ عدد

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق غذاخوری

شکر ۱ قاشق غذاخوری

عصاره مرغ و گوشت از هر کدام ۱ عدد

سرکه سفید ۲ قاشق غذاخوری

پودر خردل ۱ قاشق مرباخوری

توجه: برای ایمنی هنگام کار با تخته ابتدا حوله ای را خیس کنید و روی میز بندازید بعد تخته را روی آن بگذارید تا موقع کار زیاد تکان نخورد و حالت صداگیری هم داشته باشد.

کیسه فریز را که چرب کرده ایم روی تخته پهن میکنیم.سپس فیله گوسفند یا گوساله را لای کیسه فریزر و طرف دیگر نایلون را روی فیله برمیگردانیم و با قسمت میخی استیک کوب فیله را میکوبیم در حدی میکوبیم که فیله به طرف بیرون پهن تر شود بعد سویاسس را روی فیله میریزیم روغن زیتون هم روی آن میریزیم ادویه ها، کمی روغن مایع اضافه میکنیم.از یک چهارم یک عدد جوز هندی که ۳ گرم است برای هر استیک رنده میکنیم و استفاده میکنیم.ماهی تابه چدن را چرب میکنیم. نیازی نیست زیاد روغن بریزیم فقط چرب شود کافیست. البته ابتدا ماهی تابه را روی حرارت میگذاریم تا گرم شود. بعد که گرم شد چرب میکنیم.فیله مرغ را روی فیله ای که داشتیم میگذاریم و روی آن نایلون فریزر گذاشته و میکوبیم تا این دو فیله به خورد هم بروند. به اندازه ای فیله مرغ روی فیله گوسفند میگذاریم که تمام سطح آن پوشیده شود.وقتی فیله مرغ کامل به خورد فیله گوسفند رفت آن را داخل یخچال میگذاریم حداقل دو ساعت بماند تا مزه دار شده و ترد شود.روغن را که داخل ماهی تابه ریختیم با برس آن را به تمام سطح ماهی تابه میزنیم.فیله را که از یخچال بیرون آوردیم داخل ماهی تابه میگذاریم تا سرخ شود.برای سرخ کردن استک ها دقت کنید همیشه ابتدا ماهی تابه چدن را گرم کنید بعد استیک ها را یکی یکی داخل آن سرخ کنید چون اگر دو تا استیک یک جا داخل ماهی تابه گذاشته شود آب می اندازد.در ۵ دقیقه اول حرارت باید زیاد باشد بعد حرارت را کم میکنیم تا آب نیندازد.

تهیه سس فلفل

ظرف را روی حرارت میگذاریم و گوجه فرنگیهای خرد شده را که داخل بلندر ریختیم و پوره کردیم داخل آن میریزیم فلفل سیاه، سرکه سفید، شکر را همزمان اضافه میکنیم روغن مایع و پودر خردل و عصاره های خرد شده را هم اضافه میکنیم و هم میزنیم.

این سس به مدت ۱۵ – ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم روی گاز آماده میشود. وقتی استیک ها آماده شد با این سس سرو میکنیم.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت