مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری جهان » مکان های دیدنی جهان » برج دختر(Maiden’s Tower) در استانبول

برج دختر (Maiden’s Tower) به ترکی استانبولی می شود Kız Kulesi و در یونان باستان و قرون وسطی بیزانس به عنوان برج Leander شناخته شده است . برج دختر در جزیره کوچکی واقع در تنگه Bosphorus در سواحل Uskudar در استانبول ، ترکیه واقع شده است . برج دختر طبق افسانه زیبای ترکی به این نام شناخته شده است که این افسانه به این صورت است : پیشگویی، امپراطور بیزانس را از گزیده شدن دخترش توسط ماری خبر می دهد. امپراطور این قلعه را بر فراز صخره ای می سازد و دخترش را به آنجا منتقل می کند.

_-__maidens_tower_20110429_1287633720

اما روزی ماری که در سبد انگور پنهان شده جان دختر را می گیرد. از آن طرف در طول ساخته شدن برج یکی از شاهزاده ها به یکی از کارگرها دل می بندد اما از آنجا که اختلاف طبقاتی اجازه ی ازدواج به آن ها نمی دهد، پسر که در آنسوی دریا زندگی می کرده هرشب عرض دریا را طی می کند و خودش را به شاهزاده می رساند. یک شب به علت خاموش شدن مشعل برج، پسر راه را گم کرده و غرق می شود. دختر هم در غیاب او خودش را به آب می اندازد!

_-__maidens_tower_20110429_1711609587

 

این برج برای قرن ها به عنوان فانوس دریایی مورد استفاده قرار می گرفت ، اما در حال حاضر داخل این برج تغییر شکل داده شده و تبدیل به رستوران ها و کافه های محبویی شده است که منظره فوق العاده زیبایی به بیرون دارد . قایق ها روزی چند مرتبه به سمت این برج در حرکت هستند تا مسافران و گردشگران را به این مکان زیبا برسانند .

  _-__maidens_tower_20110429_2039070206

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت