نایت ملودی » فرهنگ و هنر » سینما ، تئاتر ، تلویزیون » معرفی کامل فیلم شیار ۱۴۳

فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار از ۲۱ آبان ماه به سرگروهی سینما آزادی اکران می شود. این فیلم در ژانر دفاع مقدس به موضوع مادران در دوران دفاع مقدس می پردازد. فیلم «شیار ۱۴۳» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین بازیگر زن و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، جایزه بهترین بازیگر زن هشتمین جشن منتقدان و نامزد بهترین بازیگر زن جشنواره آسیا پاسیفیک شده است. این فیلم در جشنواره بوسان و جشنواره فیلم صلح نیز به نمایش درآمده است.

مراسم افتتاحیه اکران فیلم «شیار ۱۴۳» با حضور ۱۴۳ مادر شهید و برخی مقامات لشکری و کشوری و هنرمندان در برج میلاد افتتاح شد.

فیلم «شیار ۱۴۳» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم، بهترین بازیگر زن و جایزه ویژه هیئت داوران بهترین کارگردانی را دریافت کند و نامزد بهترین فیلم، بهترین موسیقی، بهترین صدا و بهترین چهره پردازی شود.

 

فیلم شیار 143

واکنش ها نسبت به فیلم «شیار ۱۴۳»:

رهبر معظم انقلاب: فیلم خیلی خوبی بود هم از لحاظ داستان که یکی از کمبودهای اکنون سینماست و هم پیچ داستانی خوبی داشت که خوب هم باز می‌شود؛ هم از لحاظ کارگردانی و هم از لحاظ بازی سنگ تمام گذاشته شده، از لحاظ محتوا این فیلم ارزشی بود.

ابراهیم حاتمی کیا: الفت با نقش آفرینی مریلا زارعی مانند حاج کاظم فیلم آژانس شیشه ای هم در سینما و هم در ذهن مردم به خوبی به یادگار باقی خواهد ماند.

کمال تبریزی: فیلمی ست که حس لطیف زنانه در آن قوی است و ما به این گونه فیلم ها در سینما کشورمان نیاز داریم.

آهو خردمند: زیبا ترین بازی عمرم را در «شیار ۱۴۳» دیدم.

مهران  احمدی: «شیار۱۴۳» اثری ماندگار در سینمای ایران خواهد شد.

عبدالجبار کاکایی: یکی از بهترین آثار دفاع مقدسی بود که تا به حال دیده ام.

 

خلاصه فیلم «شیار ۱۴۳»:

الفت چشم انتظار پسرش است که خبر خوبی از راه می‌رسد اما امتحان بزرگی در راه است …

 

عوامل فیلم «شیار ۱۴۳»:

نویسنده، کارگردان: نرگس آبیار/ تهیه کننده: ابوذر پور محمدی، محمدحسین قاسمی/ مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمان‌فر/ صدابردار: کامران کیان‌ارثی/ طراح گریم: سودابه خسروی/ طراح صحنه و لباس: کامیاب امین‌عشایری/ تدوین: پیمان خاکسار/ موسیقی: مسعود سخاوت دوست/ طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی/ صداگذار: محمد مهدی جواهری زاده/ عکاس: حمید جانی‌پور/ تصویربردار پشت صحنه: فرید ناظر فصیحی

بازیگران: مریلا زارعی، مهران احمدی، جواد عزتی، گلاره عباسی، یداله شادمانی، حسام بیگدلو، زهرا مرادی، سامان صفاری، مهیا دهقانی

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت