نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » تکنیک های خانه داری » تصورات اشتباه در مورد استفاده از ماشین لباسشویی

 

تصورات اشتباه در مورد استفاده از ماشین لباسشویی

تصورات اشتباه در مورد استفاده از ماشین لباسشویی

بر خلاف تصوری که خیلی ها در مورد استفاده از ماشین لباسشویی دارند, واینکه تصور میکنند به دلیل قدرت بالایی که در شست و شو و آبکشی لباس ها دارد,هر گونه قارچ یا باکتری را به طور کامل از بین می برند، اما باید بدانید که استفاده نادرست از این وسیله، امکان تولید و تکثیر قارچ ها و میکروب های خطرناکی را ایجاد می کند که می تواند موجب بروز بیماری های پوستی یا آلرژیک شود. مواردی که در ادامه ذکر می شود خطاهایی است که بعضی خانم ها در زمان استفاده از ماشین لباسشویی مرتکب می شوند.
۱ – بسیاری از خانم ها برای این که رنگ و کیفیت ملحفه ها، روبالشی ها و روتختی را حفظ کنند، آن ها را با آب ولرم و دور کند ماشین لباسشویی می شویند
با توجه به این که روبالشی ها و روتختی ها یکی از مناطق مستعد ایجاد آلرژی و حفظ گرد و غبار هستند، باید این وسایل را دست کم هر ۲ هفته یک بار با دور تند ماشین یا آب کاملاً داغ بشویید و برای این که از آلرژی زا شدن آن ها جلوگیری کنید باید آنها را به دور از گرد و غبار محیط بیرون و در داخل خانه خشک کنید.
 
۲- اگر ماشین لباسشویی را داخل رختکن حمام قرار داده اید، باید بدانید که در معرض ابتلا به بیماری های پوستی هستید
عوامل آلرژی زا به پرده حمام، لباس های داخلی حمام و لوازمی مانند لیف منتقل می شوند و نتیجه آن چیزی جز ابتلا به بیماری های پوستی نیست. ماشین لباسشویی را باید در محیطی باز مانند آشپزخانه قرار دهید تا بتوانید بعد از پایان کار شست و شو، پنجره را برای خروج هوا و بخار متصاعد شده از لباس ها باز بگذارید.
 
۳ – یکی از اشتباهاتی که بیشتر خانم های خانه دار به دلیل مشغله زیاد مرتکب می شوند، رها کردن لباس های شسته شده در ماشین بعد از پایان کار شست و شو است
البته این افراد حتما نمی دانند که بیش از ۳۰ دقیقه ماندن لباس های خیس داخل ماشین مساوی است با تولید کپک ها و بسیاری از باکتری های آلرژی زا؛ بنابراین بعد از پایان شست و شو بدون فاصله، لباس ها را پهن کنید.
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت