نایت ملودی » فرهنگ و هنر » سینما ، تئاتر ، تلویزیون » سینما و تلویزیون » سینمای جهان » جدیدترین عکس های جسیکا آلبا در لس آنجلس
متولد: ۲۸ آوریل سال ۱۹۸۱ (۲۷ سال) در شهر “پامانا” در ایالت کالیفرنیا
سالهای فعالیت: از سال ۱۹۹۴ تاکنون!
همسر وی “کش وارن” است که در سال ۲۰۰۸ با هم ازدواج کردند.
جسیکا آلبا

جسیکا آلبا

جسیکا ماریا آلبا بازیگر سینما و تلویزیون آمریکا است. بازی در تلویزیون را در ۱۳ سالگی و در فیلم  “Camp Nowhere” و “دنیای مرموز الکس مک”  آغاز کرد. (۱۹۹۴) آلبا هنر بازیگری خود را در سریال تلویزیونی “فرشته تاریکی” به همگان نشان داد.(۲۰۰۲-۲۰۰۰). او بعدها در فیلم‌های مختلفی ظاهر شد، مانند:

عسل (۲۰۰۳)، شهر گناه (۲۰۰۵)، چهار شگفت انگیز (۲۰۰۵)، در میان آسمان (۲۰۵)، چهار شگفت انگیز۲ و “موفق باشی عزیزم” که هر دو در سال ۲۰۰۷ ساخته شدند.
آلبا به طور پیاپی در نظرسنجی‌های “ماکسیم” در لیست ۱۰۰ نفر از جذاب‌ترین‌های دنیا قرار داشته است. او جوایز زیادی را برای بازی‌های منحصر به فرد خود دریافت کرده است، از جمله “جایزه نوجوانان” و “جایزه بهترین بازیگری” در تلویزیون به خاطر بازی در سری فیلم‌های “فرشته تاریکی” همچنین در این فیلم مورد انتقاد بسیاری از مردم و منتقدین قرار گرفت، اما جسیکا آلبا با کاندید شدن برای جوایز بی‌شماری این انتقاد‌ها را از بین برد.
جسیکا آلبا

جسیکا آلبا

زندگی شخصی
آلبا در “پامانا” ایالت کالیفرنیا بدنیا آمد. مادر وی از کانادایی‌های دو رگه سوئدی و فرانسوی بود. پدرش نیز یک آمریکایی- مکزیکی بود. هر دو آنها از طرف پدری متعلق به آمریکا و ایالت کالیفرنیا بودند. آلبا یک برادر جوان‌تر از خود نیز به نام “جاشا” دارد. حرفه پدر آلبا آنها  را ناگزیر می‌کرد که به شهرهای مختلفی سفر کنند و زمانیکه جسیکا نه سال داشت در کالیفرنیا ساکن شدند.

 سابقه بازیگری جسیکا آلبا
جسیکا علاقه خود را به بازیگری در زمانی که فقط پنج سال داشت کشف کرد. در سال ۱۹۹۲، زمانیکه یازده سال داشت مادرش را متقاعد کرد که وی را برای شرکت در امتحانات بازیگری به “بورلی هیلز” ببرد. وی در این رقابت‌ها برنده جایزه هزار دلاری شد، و اولین درس بازیگری را آموخت. اولین کار بازیگری وی یک نقش کوتاه در “Camp Nowhere” بود. ابتدا برای این فیلم یک نقش کوتاه دو هفته ای در نظر گرفته شده بود ولی زمانیکه هنرپیشه نقش اول فیلم دچار حادثه ای شد و از بازی کناره گیری کرد او را برای این نقش در نظر گرفتند.
جسیکا آلبا

جسیکا آلبا

آلبا همچنین در دو آگهی بازرگانی  تجاری برای دو کشور مختلف  ظاهر شد. بعد از آن جسیکا در نقش‌های کوتاه در سری فیلم‌های کمدی ظاهر شد. بعد از این دوران او نقش “مایا” را در اولین سری فیلم “فلیپر” پذیرفت. تحت سرپرستی مادر دلسوزش جسیکا قبل از اینکه راه رفتن را بیاموزد شنا کردن را آموخت، و تبدیل به یک شناگر و غریق نجات بسیار ماهر شد، مهارت‌هایی که می‌توانست بوسیله آنها خود را به نمایش بگذارد،‌ اتفاقی که در فیلم “استرالیا” برایش افتاد.
در سال ۱۹۹۸، سری اول فیلم ” استیون بوچو” تولید شد و جسیکا در این فیلم نقش “ملیسا‌هانر” ‌را پذیرفت، همچنین در همان سال او نقش‌های دیگری را نیز در بورلی هیلز ایفا می‌کرد. فیلم‌هایی چون بورلی هیلز  ۹۰۲۱۰ و نقش “لایا” در یک قسمت از “قایق عشق: موج بعدی”‌. در سال ۱۹۹۹، او در فیلم کمدی “Randy Quaid” بازی کرد. بعد از اینکه جسیکا از دبیرستان فارغ التحصیل شد، شروع به خواندن درس بازیگری با “ویلیام مکی” و همسر وی کرد.
در سال ۱۹۹۹ زمانیکه در گروه درو باریمور وارد شد و در فیلم کمدی “Kissed NeverBeen” بازی کرد قدم در راه ستاره شدن گذاشت.  همچنین نقش اصلی بازیگر زن  را در فیلم “Idle Hands”‌ ایفا کرد و به خوبی از عهده این کار برآمد.
جسیکا آلبا

جسیکا آلبا

بزرگ ترین اقبال زمانی به وی روی آورد که “جیمز کامرون”‌ او را از میان ۱۲۰۰ نفر کاندید برای بازی در سریال تلویزیونی “فرشته تاریکی” برگزید. در این سریال آلبا به خوبی درخشید و در سال ۲۰۰۲، توانست کاندیدای جایزه “گلدن گلوب” شود. آلبا بعدها فاش کرد که او زمانیکه  در حال بازی در فرشته تاریکی بوده، از ناراحتی گوارشی رنج می‌برده است.

قابل توجه ترین نقش‌های آلبا شامل نقش یک طراح رقص در فیلم “عسل” یک رقاص به نام “نانسی کالاهان” را در “شهر گناه” و همچنین نقش “مارول کامیکز” ، “زن نامرئی” در چهار شگفت انگیز نقشی که برای مدت زمانی طولانی در اذهان باقی می‌ماند،‌ بوده است. او بعدها در فیلم‌های “نتیجه” “در آسمان نیلگون” و “موفق باشی عزیزم” ایفای نقش کرد. آلبا مجری برنامه جوایز MTV سال ۲۰۰۶ بود و نقدهایی نیز برای فیلم‌های”کینگ کنگ”، “ماموریت‌های ناممکن۳” و بلاخره “رمز داوینچی” نوشته است.
در سال ۲۰۰۸، او اولین نقش اصلی خود را در فیلم‌های ترسناک در فیلم “چشم‌” بازی کرد، فیلمی ‌که از “هنگ کنگ” اصلی ساخته شده بود، او جایزه آکادمی ‌هنر و جایزه تکنیک  را از آن خود کرد. در سال بعد، در فیلم “The love Guru” ایفای نقش کرد و در فیلم “نشانه نامرئی خودم” یک ستاره شد.
آلبا توسط نمایندگان کشف استعدادهای بازیگری “پاتریک ویتسل” و “براد کافارئیلی” کشف شد.
تاریخ: 15 نوامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت