بهترین زمان پیلینگ

بهترین زمان پیلینگ

 

لایه‌ برداری یا پیلینگ شیمیایی یکی از روش‌های درمانی در بهبود وضعیت پوست در مشکلاتی از قبیل جوان‌سازی پوست، درمان جای جوش و لک است که متخصصان پوست در درمان مشکلات زیبایی پوست به کار می‌برند.

یک استادیار دانشگاه علوم پزشکی یزد درخصوص این روش درمانی اظهار داشت: «در واقع پیلینگ استفاده از مواد شیمیایی خاص از جمله گلیکولیک اسید، تری کلرواستیک اسید و… برای از بین بردن ضایعات پوستی مانند جای جوش و کک و مک است.» دکتر فریده دهقانی افزود: «این مواد شیمیایی برحسب درصدی که مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند اثرات سطحی، متوسط یا عمقی داشته باشند.»
به گفته این متخصص پوست و مو، پیلینگ می‌تواند سطحی، متوسط یا عمیق باشد. به‌عنوان قانون هر چه پیلینگ عمقی‌تر باشد اثر آن طولانی‌تر و هر چه سطحی‌تر باشد، احتمال عوارض کمتر است.

وی در ادامه اظهار داشت: «در بیماران کاندید، متخصص پوست بر اساس شرایط بیمار نوع پیلینگ مناسب را تشخیص می‌دهد. معمولا پیلینگ‌های سطحی را با فاصله چند هفته باید تکرار کرد. در برخی افراد انجام پیلینگ نتایج خوبی به دنبال ندارد، از جمله افرادی که رنگ پوست تیره دارند به دلیل اینکه شانس بروز نقاط تیره‌تر یا روشن‌تر از پوست خود فرد به دنبال التهاب ناشی از پیلینگ وجود دارد.» به گفته وی به نظر می‌رسد برای انجام پیلینگ افراد با پوست روشن مناسب‌ترند و بهترین زمان انجام آن در فصول سرد سال یا زمانی است که حداقل تابش نور خورشید وجود دارد.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان گفت: «انجام پیلینگ در افرادی که سابقه حساسیت به نور آفتاب دارند یا در بیماران مبتلا به لوپوس که احتمال قرمزی و حساسیت درازمدت پس از انجام پیلینگ وجود دارد و همچنین در افرادی که سابقه جوشگاه‌های برجسته (کلوئید) در سایر نقاط بدن دارند، ممنوع است.»

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت