نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » چیدمان فضاها » تکنیک های خرید کاناپه های شیک

خرید کاناپه از بزرگ ترین هزینه‌هایی است که شما برای مبلمان می کنید و شاید همیشگی ترین. حتی اگر یک کاناپه را برای مصرف موقتی بخرید، ناگهان متوجه خواهید شد که از اتاق نشیمن به اتاقی معمولی تر و بعد زیرزمین می رود. پیش از آن‌که متوجه شوید ده سال یا بیش‌تر گذشته است و این خرید لحظه‌ای شما تبدیل به بخشی از زندگی شما شده است. پس پیش از خرید یک کاناپه خوب فکر کنید.

کاناپه‌های باکیفیت مستحکم و قوی هستند. برای امتحان استحکام آن روی آن بیافتید و سپس آن را از یکی از گوشه‌هایش بلند کرده و تکان دهید. اگر احساس سبکی و لغزندگی کردید کاناپه خوبی را انتخاب نکرده‌اید. به‌دنبال کاناپه‌هایی باشید که چهارچوب آن‌ها از چوب‌های قوی مانند چوب درخت بلوط، توسکا، فان، افرا، و یا تخته‌های سه‌لایی باکیفیت ساخته شده باشد. فنرهای مارپیچی با دست دوخته‌شده نشانه یک مبلمان خوب هستند، اما فنرهای مارپیچی  Sشکل نیز می توانند راحتی خوبی به وجود بیاورند. فنرهای مارپیچی معمولی نمونه ازران‌قیمت این فنرها هستند.
داخل اکثر بالشتک ها از فوم پلی یورتان پر شده است و هر چه این فوم متراکم‌تر باشد، سنگین‌تر و دوام آن بیش‌تر خواهد بود. در مبلمان های ارزان قیمت بالشتک فقط با فوم پولی یورتان پر شده است. در مبلمان‌های باکیفیت‌تر از پنبه‌های داکرون استفاده می شود. کاناپه‌های باکیفیت‌تر ترکیبی از مواد مختلف هستند که شامل پنبه و فنر هستند که داخل فنرها با فوم و پَر، پُر شده است.
بهترین کاناپه‌ها دارای محل‌های اتصال مستحکمی هستند و کناره‌های آن‌ها هم با چسب و هم میخ به هم متصل شده‌اند. کاناپه‌های باکیفیت دارای پایه‌هایی هستند که جزئی از چهارچوب است و به آن متصل نشده است (اگرچه نوع بازشدنی آن کار حمل و ‌نقل کاناپه را ساده‌تر می کند).
با توجه به توان مالی تان بهترین کاناپه‌ای که می توانید را بخرید چراکه قرار است مدت‌ها از آن استفاده کنید. به علاوه ترمیم یک کاناپه خوب هزینه کم‌تری نسبت به خرید یک کاناپه جدید دارد.

  راهنمای انتخاب کاناپه برای نشیمن

کاناپه‌ای انتخاب کنید که با چیدمان و طراحی فضای شما متناسب باشد. اگر طراحی داخلی شما سنتی است، از کاناپه‌ای با دسته‌های نیم‌دایره و رل‌شده، پشتی منحنی، و بالشتک‌های دامن‌دار و تافته استفاده کنید.کاناپه‌های مدرن خطوط ساده‌تر، تزئینات کم‌تر، و جزئیات بیش‌تری دارند.

  راهنمای انتخاب کاناپه برای نشیمن

ابعاد اتاق را در نظر بگیرید و براساس آن کاناپه‌ای را انتخاب کنید که عرض، طول، و ارتفاع آن مناسب فضای شما باشد. اگر مطمئن نیستید، می توانید با چسب‌های کاغذی یا نوارهای آبی کف اتاق را تقسیم‌بندی کنید و براساس آن در مورد اندازه کاناپه تصمیم بگیرید و یا می توانید با جعبه‌های خالی یک کاناپه بسازید و پس از چند روز در مورد ابعاد آن تصمیم بگیرید.

 

  راهنمای انتخاب کاناپه برای نشیمن

اگر می خواهید ساعات طولانی بر روی کاناپه لم بدهید و یا روی آن مطالعه کنید و چرت بزنید، از فاصله بین دسته‌ها مطمئن شوید. فقط به طول کلی آن بسنده نکنید چراکه عرض دسته‌ها بر روی فضای بین آن‌ها تاثیر می گذارد.

 

  راهنمای انتخاب کاناپه برای نشیمن

اگر فضای کمی در اختیار دارید از کاناپه‌هایی استفاده کنید که دسته‌های کوچک دارند و یا اصلا بدون دسته هستند. این کار باعث می شود تا فضای شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

 

  راهنمای انتخاب کاناپه برای نشیمن

چند نفر مهمان خواهید داشت؟ شاید سوال احمقانه‌ای باشد اما واقعیت این است که هیچ‌کس دوست ندارد که بر روی شکاف‌ها بنشیند. اگر کاناپه شما دارای دو بالشتک است فقط دو نفر از آن می توانند استفاده کنند. اگر می خواهید تعداد بیش‌تری روی کاناپه بنشینند از کاناپه‌هایی با سه بالشتک یا بالشتک‌های سرتاسری که بالشتک نیمکتی نام دارند استفاده کنید.

  راهنمای انتخاب کاناپه برای نشیمن

کاناپه‌ها یکی از این دو نوع پشتی را دارند: پشتی بالشی که دارای بالش‌ها و کوسن‌هایی قابل جابه‌جایی در پشت است، یا پشتی ثابت که به کف کاناپه وصل شده است.

 

  راهنمای انتخاب کاناپه برای نشیمن

کاناپه‌هایی که پشتی بالشی دارند راحت‌تر و جذاب‌تر هستند، اما یک عیب دارند: اگر خیلی از آن‌ها خوب استفاده نکنید شکل آن‌ها کمی تغییر می کند. اگر از آن دسته افراد هستید که دائما روی کاناپه می خوابید و از آن زیاد استفاده می کنید کاناپه‌هایی که دارای پشتی های ثابت هستند بیش‌تر مناسب کار شما هستند.

 

  راهنمای انتخاب کاناپه برای نشیمن

هنگام انتخاب کاناپه فقط به اندازه آن توجه نکنید، بلکه عمق نشیمن‌ها و زاویه پشتی آن نیز در راحتی شما تاثیرگذارند. چگونه بفهمیم چه عمقی برای ما مناسب است؟ اگر صندلی و یا کاناپه‌ای را می شناسید که در آن احساس راحتی می کنید، فاصله بین زانوی خود و جایی که پشت شما با پشتی کاناپه تماس پیدا می کند را اندازه بگیرید و بعد کاناپه‌ای را بخرید که این اندازه را دارد.

 

  راهنمای انتخاب کاناپه برای نشیمن

از آن جایی که خرید کاناپه هزینه بر است، همه ما می خواهیم کاناپه‌ای بخریم که همیشه به روز باشد. بهترین راه استفاده از کاناپه‌هایی است که پارچه آن‌ها رنگی خنثی دارند. با این کار همیشه می توانید از کوسن‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کنید. در ضمن مزیت این کار این است که هر گاه خواستید تغییر دکوراسیون دهید می توانید کوسن‌ها را با قیمت کمی عوض کنید.

 

راهنمای انتخاب کاناپه برای نشیمن

اگر در خانه کودک دارید و داشتن کاناپه‌ای با رنگ‌های خنثی نگران‌تان می کند، از کاناپه‌هایی با رنگ‌های تیره‌تر یا طرح‌های ظریف استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پارچه‌های مصنوعی بادوام‌تر هستند و رنگ‌های بیش‌تری دارند و هم‌چنین تمیزکردن آن راحت است. پارچه‌هایی که دوخت محکم‌تری دارند و پارچه‌های سنگین مانند چرم دوام بیش‌تری دارند. از پاچه‌های اطلسی، حریر، و ابریشمی استفاده نکنید مگر زمانی که از کاناپه استفاده زیادی نمی کنید.

  راهنمای انتخاب کاناپه برای نشیمن

هر پارچه‌ای که انتخاب می کنید، از فروشنده بخواهید که نمونه آن یا تکه‌ای از آن را به شما بدهید تا شما بتوانید پیش از خرید آن را امتحان کنید. با این کار می توانید این پارچه را زیر نور اتاق خود و در کنار دیگر اجزای اتاق امتحان کنید. چون پول زیادی بابت یک کاناپه می دهید پس به همه جزئیات آن توجه کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت