نایت ملودی » سلامت » در دوران بارداری از مصرف کافئین خودداری کنید

پژوهشگران به زنان باردار توصیه می‌کنند نسبت به محدود کردن نوشیدن قهوه و کاهش میزان مصرف آن به کمتر از دو فنجان قهوه در روز اقدام نمایند. آنان عنوان کردند که مصرف کافئین در دوران بارداری خطر ابتلا به سرطان خون در نوزاد را افزایش می‌دهد.

بارداری
کافئین در تعدادی از مواد غذائی مانند قهوه چای شکلات و نوشیدنی‌های حاوی کولا وجود دارد. کافئین یک ماده طبیعی است که به طرز وسیعی در ترکیب داروهای پسیکو اکتیو در آمریکا مصرف دارد. کافئین ماده محرک سیستم عصبی مرکزی بوده و سبب وابستگی فیزیکی و روانی می‌شود.
محققین می‌گویند نوشیدن قهوه بیش از ۲ فنجان در روز اثرات نامطلوبی برای بارداری دارد و مکانیسم‌های فیزیولوژیکی وجود دارد که از طریق آن‌ها کافئین موجود در قهوه ممکن است به جنین آسیب برساند
کافئین موجود در قهوه ممکن است DNA را در سلول‌های جنین تغییر بدهد و جنین را برای گرفتن تومورهای مختلف آماده می‌کند. مادران باردار به‌هرحال باید در مصرف زیاد از حد نوشیدنی‌های حاوی کافئین، از قهوه و چای گرفته تا نوشیدنی‌های کولا دار بیشتر دقت کنند.
به نظر می‌رسد بکار بستن اصول محتاطانه و توصیه به زنان باردار نسبت به محدود کردن نوشیدن قهوه و کاهش میزان آن به کمتر از دو فنجان قهوه در روز امری ضروری و معتدل است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت