نایت ملودی » سلامت » تغذیه » خواص مواد » خاصیت های میوه بهشتی
یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: برجسته‌ترین خاصیت انار کند کردن روند چروک شدن پوست است.

معصومه جولانا با بیان اینکه انار یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های شناخته شده است، افزود: از گذشته مصرف این میوه برای شفافیت پوست توصیه شده است.

خاصیت انار

وی بیان کرد: انار میوه‌ای است که در ابتدا در آسیا و اطراف دریای مدیترانه کشت می‌شد اما، اکنون در بسیاری از کشورها که آب و هوا اجازه می‌دهد رشد کرده است. انار میوه‌ا‌ی شگفت‌انگیز بوده و خواص دارویی بسیاری دارد. انار فشار خون و کلسترول را کاهش می‌دهد و در درمان کم‌خونی مؤثر است.

جولانا تصریح کرد: احتمالا مشهورترین خاصیت انار کند کردن روند چروک شدن پوست است و می‌توان عطش را با خوردن انار برطرف ساخت. انار همچنین در درمان اسهال بسیار مفید است و در سلامتی قلب و عروق و استخوان نقش دارد.

جولانا بیان کرد الاژیک اسید موجود در انار از بروز بیماری‌ها از جمله بیماری‌های عصبی، سرطان‌ها مخصوصا سرطان پروستات و سرطان سینه جلوگیری می‌کند و رشد تومورهای سرطانی را کند می‌سازد.

به گفته این کارشناس تغذیه، انار از تصلب شریان‌ها، سکته‌ها، آلزایمر و پیری زودرس جلوگیری و خون را صاف می‌کند، گشاینده‌ رگ‌های بدن، ملین شکم و تقویت‌کننده‌ کبد است. انار برای یرقان، خفقان قلب و سرفه‌ حاد، سودمند است. صدا را صاف و صورت را با طراوت می‌کند.

جولانا با بیان خواص موجود در آب انار نیز گفت: آب انار در افزایش جریان خون در قلب موثر است و خاصیت میکرب‌کشی و ضدعفونی‌کنندگی دارد. انار مانع بروز پوسیدگی دندان می‌شود. از طرفی یک انار معمولی ۴۰ درصد نیاز روزانه‌ بدن به ویتامین ث را تامین می‌کند. انار اشتهاآور و همچنین غنی از آنتی‌اکسیدان، اسید فولیک، پتاسیم و آهن است و دم کرده‌ پوست انار گلودرد را تسکین می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که انار یکی از نیرومندترین و مغذی‌ترین غذاها برای سلامتی و میوه‌ای است که شما نمی‌توانید از رژیم‌تان حذف کنید.

وی با توصیه به خوردن این میوه و آب آن به همراه گل‌پر به دلیل ترکیباتی که دارد، اظهار کرد: این میوه نفخ‌آور است، مصرف آن با گیاه معطری مانند گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت نفخ‌کنندگی آن را از بین می‌برد.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در ادامه با بیان اینکه یکی از فرآورده‌های پرمصرف این میوه رب انار است، خاطرنشان کرد: رب انار فرآورده‌ای است که بواسطه وفور این میوه در برخی نقاط انارخیز کشور از جمله ساوه تهیه می‌شود و تمامی خواص انار را داراست.

تاریخ: 11 نوامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: خواص مواد , سلامت
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت