نایت ملودی » سلامت » تغذیه » تغذیه و بیماری ها » طرز تهیه سوپ ضد سرماخوردگی

سوپ ضد سرماخوردگی

سوپ ضد سرماخوردگی

آرام آرام فصل سرما و شیوع آنفلوآنزا فرارسیده است. این مثل قدیمی که پیشگیری بهتر از درمان است، واقعیت دارد. از این رو کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت ویژه ای دارد. یک سیستم ایمنی سالم از بدن در مقابل سرطان، عفونت‌ها و بیماری‌های فرسایشی دفاع می‌کند. در این مقاله به برخی استراتژی‌های سالم ماندن و برانگیختن سیستم ایمنی اشاره می‌کنیم؟

بادکش کردن سیستم ایمنی را تقویت می‌کند
به بادکش یا فشار درمانی اولین بار در نوشته‌های طب کلاسیک دوران امپراتوری زرد (قدیمی‌ترین کتاب پزشکی جهانی که از هزاران سال پیش به جای مانده است) اشاره شده است. این روش شامل حرارت دادن یک نقطه خاص از پا با داروی گیاهی چینی mugwart برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. در این روش فرد حرفه‌ای در این کار برگ‌های mugwart را به شکل سیگار رول می‌کند، آن را آتش می‌زند و دود آن را نزدیک آن نقطه خاص بدن که به ارگان‌های داخلی بدن ربط دارد قرار می‌دهد. هرچند می‌توان با محکم و یکنواخت مالش دادن آن محل با انگشت نیز نتیجه مشابه را به دست آورد. این نقطه روی هر دو پا، حدود چهار انگشت زیر فرورفتگی زانو کنار استخوان درشت نی قرار گرفته است. پژوهش مدرنی در چین تاثیر این درمان روی تقویت کارایی ایمنی و جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوآنزا و عفونت‌ها را ثابت می‌کند.در نقاط مختلف جهان این شیوه به اشکال مختلف اجرا می‌شود.

استراتژی ساده برای ایمنی قوی‌تر
اولین کار این است که روحیه مثبت‌اندیشی و حس خوب خود را حفظ کنید. قدم دوم: مقدار زیادی سیر، زنجبیل، برگ گشنیز، پونه کوهی (اورگانو)، و سایر گیاهان دارویی و ادویه‌جات بخورید. قدم سوم:  به اندازه کافی استراحت کنید یعنی شب‌ها هشت ساعت بخوابید. در نهایت این که استرس را با مدیتیشن، تای‌چی و یوگا کاهش دهید.

ایمنی بدن‌تان را شارژ می‌کند
برای دوستداران قارچ، هیچ چیز لذتبخش‌تر از یک بشقاب سوپ خامه‌ای قارچ با چاشنی گیاهی نیست. این دستور پخت ترکیبی از قارچ با مجموعه ترکیبی برگ گشنیز، پونه کوهی، سیر و پیاز است که در کنار یکدیگر سیستم ایمنی بدن را در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش داده و مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی برای کمک به مقابله با عفونت‌ها عمل می‌کند. بهتر از همه، پایه خامه‌ای این سوپ است که نه از لبنیات بلکه از بافت خامه‌ای و طبیعی گل کلم، از سبزیجات مغذی که پیشگیری‌کننده از سرطان است، به دست می‌آید.

مواد لازم : برای ۴ نفر

 روغن زیتون  ۲ قاشق سوپ خوری
 پیاز متوسط خرد شده  یک عدد
 سیر له شده  ۲ بوته
 گل کلم کوچک ریز خرد شده ۱ عدد
 آب مرغ  ۵ فنجان
قارچ دکمه ای سفید درشت خرد شده ۱۵۰ گرم
گشنیز تازه خرد شده ۱ فنجان
پونه کوهی برای تزیین

طرز تهیه :
روغن را در قابلمه ای بزرگ ریخته و روی حرارت ملایم گرم کنید. پیاز، سیر و گل کلم را در آن بریزید. حرارت را پایین آورده و بگذارید پیاز و گل کلم حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بپزند تا نرم شوند. آب مرغ، قارچ‌ها و سه‌چهارم گشنیز را به آن اضافه کنید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی شعله ملایم بجوشند تا نرم شوند. سپس از روی حرارت برداشته و بگذارید کمی خنک شود. سوپ را در غذاساز بریزید تا صاف و یکدست شود. آن را به قابلمه برگردانید و بگذارید به جوش بیاید بعد به آن نمک و فلفل اضافه کنید.

هنگام سرو آن را با ملاقه در کاسه‌ای بریزید و باقی گشنیز را روی آن بپاشید و در صورت تمایل با پونه کوهی آن را تزیین کنید. امیدوارم برای پیشگیری از بیماری‌ها و مراقبت از خودتان بتوانید این استراتژی‌ها را به کار ببرید.
عمری طولانی، زندگی پایدار و شاد داشته باشید!

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت