به گزارش هالیوود ریپورتر، نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که با نزدیک شدن به شب هالووین فصل فیلم‌های ترسناک در سینمای جهان فرا می‌رسد و به همین منظور با نزدیک شدن به شب هالووین که روز ۳۱ ماه اکتبر (۹ آبان‌ماه) است، ۱۰ فیلم ترسناک برای تماشای علاقه‌مندان به سینمای وحشت انتخاب و پیشنهاد می‌شود که این آثار می‌توانند شما را به وحشت بیاندازند.

چراغ‌های اتاق خود را خاموش، در اتاق را قفل کنید و به جشن روح (هالووین) بروید.

«جن‌گیر» سال۱۹۷۳

جن گیر

جن گیر

ویلیام فریدکین در سال ۱۹۷۳ بر اساس قصه‌ای کلاسیک از تسخیر شیطانی یک فرد، اولین تجربه سینمایی در این زمینه را ساخت که بلافاصله این فیلم سینمایی در صدر جدول بهترین‌های تاریخ سینما قرار گرفت. قسمت‌های دیگری از این قصه و مضمون در سینمای جهان ساخته شدند اما هیچکدام از این آثار نتوانستند در حد و اندازه نسخه اورجینال فیلم «جن‌گیر» که متعلق به فریدکین در سال ۱۹۷۳ بود، ظاهر شوند.

«کابوس خیابان الم» سال۱۹۸۴

کابوس خیابان الم

کابوس خیابان الم

فردی کروگر شخصیتی منفور، منزجرکننده و ترسناک در فیلم اورجینالی به کارگردانی وس کراون است که با دستکش‌هایی حاوی ناخن‌های فلزی بلند، طعمه‌های خود را در رویاهایشان به قتل می‌رساند. قسمت‌های دیگری نیز از این فیلم ساخته شد ولی هیچکدام‌شان دارای ترکیب بازیگری فوق‌العاده نسخه اورجینال فیلم با حضور رابرت انگلاند در نقش فردی کروگر و هیتر لانگن‌کمپ در نقش نانسی، نبودند.

«تست بازیگری» سال۱۹۹۹

تست بازیگری

تست بازیگری

تاکاشی میکه کارگردان سینمای ژاپن در این اثر به داستان مرد میانسال غیر ارتودوکسی می‌پردازد که جریان آشنایی‌اش با زنی جوان، بستر اتفاقاتی وحشتناک و تکان دهنده است.

«شیطانی» سال۲۰۱۲

شیطانی

شیطانی

اتان هاوک در داستان واقعی یک جنایت، در نقش نویسنده‌ای است که به همراه خانواده خود به خانه‌ای می‌روند که در آن جنایاتی غیر قابل تصور و بیان رخ داده‌ است. سی رابرت کارگیل فیلمنامه «شیطانی» را نوشته و فیلم توسط اسکات دریکسون کارگردانی شده است.

«حلقه» سال ۲۰۰۲

حلقه

حلقه

«حلقه» (به انگلیسی: The Ring) یک فیلم ترسناک آمریکایی محصول سال ۲۰۰۲، به کارگردانی گور وربینسکی که بازیگرانی همچون نائومی واتس، مارتین هندرسون و برایان کوکس در آن ایفای نقش می‌کنند. این فیلم دوباره سازی از روی فیلم ژاپنی آن محصول سال ۱۹۹۸ است که خود آن نیز برگرفته از رمان نوسینده ژاپنی کوجی سوزوکی به نام حلقه است. داستان درباره یک فیلم ویدیویی است که محتوای آن یک سری عکس مبهم و تکه فیلم‌های آزاردهنده‌ای است. بعد از تماشای فیلم، تلفنی به بیننده می‌شود که در آن صدای دختری به بیننده می‌گوید: هفت روز دیگر خواهد مرد.

اغلب نسخه‌های ساخته شده آمریکایی از روی فیلم‌های ترسناک خارجی زبان، فاقد تأثیرگذاری و گزش نسخه‌های اورجینال هستند ولی فیلمی که گور وربینسکی (کارگردان فیلم «دزدان دریایی کارائیب») ساخته، قوی‌تر از تمام فیلم‌های اقتباسی ساخته شده قبل از خود است.

تاریخ: 08 نوامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: سینمای جهان
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت