مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » روابط عاطفی » آیین همسرداری » چرا یک مرد۷۰ ساله با زنی جوان ازدواج می‌کند؟

برلوسکونی و همسر جوانش

سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین ایتالیا، هنوز به طور رسمی با دومین همسر خود، «ورونیکا لاریو» ارتباط دارد، اما مدتی قبل خبر نامزدی خود را با «فرانچسکا پاسکاله» مجری ۲۷ ساله تلویزیون تایید کرد. این سیاستمدار ۷۶ ساله، تنها مردی نیست که با وارد شدن به سالخوردگی، عشق دختری جوان را در دلش راه داده است. شاید راست می‌گویند که ۴۰ سالگی اول چلچلی است و کمتر مردی است که بعد از میانسالی مجرد باشد و گرفتار عشق پیری نشود. اما این حس خوشایند و غیرمنطقی از کجا می‌آید و چه می‌شود که یک زن جوان و همه‌چیز تمام، مردی خسته و میانسال را به زندگی‌اش می‌پذیرد؟ اگر می‌خواهید از جادوی این عشق عجیب باخبر شوید، در ادامه این مطلب با ما باشید. دکتر صدیقه ترقی‌جاه، مشاور خانواده و استادیار دانشگاه، این راز را برایتان فاش می‌کند.

برلوسکنی تنها نیست؛ شان پن و اسکارلت جوهانسون هم یک زوج سینمایی بودند که با اختلاف سنی زیادی ازدواج کردند. پن از همسرش ۲۴ سال بزرگ‌تر بود. وودی آلن هم با  دخترخوانده همسر سابقش که  ۳۴‌سال از وودی کوچک‌تر بود ازدواج کرد. مایکل داگلاس هم متولد ۱۹۴۴ است و همسرش کاترین زتاجونز، ۲۵ سال از او کوچک‌تر است.

چرا مرد‌های پیر عاشق دختر‌های جوان می‌شوند؟

 پرونده گذشته‌اش سبک است
زنی که در دهه سوم زندگی‌اش است، احتمالا تجربه یک ازدواج شکست خورده و رها شدن با یک فرزند را ندارد. چنین زنی آنقدر در شکست‌های عاطفی غرق نشده که طراوتش را از دست بدهد و بخواهد معادله زندگی را با دو دو تا چهار تا کردن حل کند. این زن که به‌دلیل کم بودن تجربیات عاشقانه‌اش، از خاطره یک رابطه از دست رفته رنج نمی‌کشد، خیلی راحت‌تر می‌تواند اعتماد کند و با ذهن پاک‌تری می‌تواند وارد یک جریان عاشقانه، آن هم با مردی که چند دهه از خودش بزرگ‌تر است، شود.

تحمل خستگی‌اش را ندارم
کمتر مردی است که در ۷۰ سالگی، دوست داشته باشد با یک زن ۶۰ ساله ازدواج کند. مرد‌ها دوست دارند همسر جوان‌تری انتخاب کنند تا نه‌تنها کمکی برایشان در روزهای خستگی و بیماری باشد، بلکه با شور و شوق جوانی‌اش، حال و هوای آنها را بهتر کند. تنها تعداد کمی از مردها هستند که با گرفتن یک تصمیم کاملا عقلانی، این واقعیت را می‌پذیرند که با وجود چند دهه اختلاف سنی، آینده خوشی در انتظار زندگی مشترک‌شان نخواهد بود.

من جوان‌ترین مرد روی زمینم
مردها با عبور از میانسالی به دنبال راهی تازه برای برگرداندن اعتماد به نفس‌شان می‌گردند و انتخاب یک همسر جوان، یکی از این راه‌هاست. آنها احساس می‌کنند با جذب یک همسر جوان، دیگران به شکلی دیگر به آنها نگاه می‌کنند. انگار با این انتخاب آنها سال‌ها جوان‌تر شده‌اند و با برد در چنین مسابقه‌ای به همه ثابت کرده‌اند که دود از کنده بلند می‌شود.

سخت نمی‌گیرد
دختران جوانی که هنوز سرد و گرم زندگی مشترک را نچشیده‌اند و با چالش‌های چنین ارتباطی روبه‌رو نشده‌اند، به همسر آینده‌شان نگاهی دیگر دارند. آنها گمان می‌کنند که عشق همه چیز است و با سختگیری درمورد برخی موضوعات جدی زندگی، برخلاف زنان بزرگ‌تر رابطه را به چالش نمی‌کشند. بسیاری از آنها دوست دارند عاشق باشند و خوش بگذرانند و اگر مردی بتواند این حس عاطفی و هیجانی را در آنها زنده نگه دارد، تا چند سالی به‌دلیل کاستی‌هایی که دارد او را سرزنش نمی‌کنند.

چاره‌ای ندارم
وقتی یک مرد تنها و بدون شریک پا به دهه هفتم یا هشتم زندگی‌اش می‌گذارد، انتخاب برایش کمی سخت‌تر می‌شود. پیدا کردن همسری که هنوز برای شروع یک زندگی تازه طراوت داشته باشد و از نظر سنی به او نزدیک باشد، آسان نیست. انگار انتخاب‌های این مردها آنقدر محدود است که چاره دیگری جز یافتن همسری با چند دهه اختلاف سنی برایشان باقی نمی‌ماند.

برلوسکونی و همسر جوانش

چرا دختر‌های جوان عاشق مرد‌های پیر می‌شوند؟

نمی‌گذارد آب توی دلم تکان بخورد
درست است که این مردها حتی در دوران نامزدی و عقد برای همسر جوان آینده‌شان زیبا و مناسب هستند، ‌اما با ورود به زندگی مشترک، این جذابیت هم کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود و آمار بالایی از طلاق و نارضایتی را به‌وجود می‌آورد. اما واقعیت این است که در دوره نامزدی، افراد خود واقعی‌شان را نشان نمی‌دهند و به تنها موضوعی که توجه می‌کنند، جلب رضایت طرف مقابل است. اما زندگی زیر یک سقف، دشوارتر و پرمسئولیت‌تر از این است که یک مرد بتواند با چند دهه فاصله سنی از پس آن بربیاید و همسرش را راضی نگه دارد.

پولدار و جا افتاده است
روبه‌رو شدن با مردی که از نظر مالی به موفقیت و ثبات رسیده، برای بیشتر زن‌ها خوشایند است. مردی که پا به میانسالی گذاشته، احتمالا شرایط مالی بهتری دارد و از خرج کردن پولش برای یک عشق جوان، ابایی ندارد. جیب قدرتمند این مرد‌ها، بسیاری از زنان را به سمت آنها جلب می‌کند و باعث می‌شود که در گرفتن پاسخ مثبت از زنی که با او اختلاف سنی زیادی دارد، موفق شود.

برایم پدری می‌کند
دخترانی که رابطه عاطفی محکمی با پدرشان نداشته‌اند و از حمایت و محبت پدرشان بی‌بهره بوده‌اند، احتمالا بیشتر به ازدواج با مردی مسن‌تر ترغیب می‌شوند. آنها بیشتر از آنکه به دنبال یک همسر و همراه باشند، دوست دارند دوباره پدری پیدا کنند؛ پدری که آنها را زیر پر و بال خود می‌گیرد و ترس‌هایشان را دور می‌کند.

او خوش‌تیپ‌ترین مرد روی زمین است
مردها در یک دوره سنی، ظاهری پیدا می‌کنند که برای بیشتر خانم‌ها جذابیت دارد. موهای جوگندمی و پوشیدن لباس‌های مرتب و متوازن، باعث می‌شود که گاهی بیشتر از دوران جوانی‌شان طرفدار پیدا کنند. همین ظاهر خوشایند کافی است تا زن‌ها در اولین برخورد پیشنهاد ازدواج آنها را رد نکنند و حتی به مردی که سال‌ها با آنها اختلاف سنی دارد، اجازه دهند که از پیشنهادش دفاع کند.

زندگی‌اش را به پایم می‌ریزد
مردهایی که اختلاف سنی زیادی با همسرشان دارند، دوست دارند به هر طریقی شریک زندگی‌شان را از خود راضی نگه دارند و با کوتاهی‌هایشان این فاصله را به همسر خود یادآوری نمی‌کنند. آنها نه‌تنها از لحاظ مالی چیزی را از زن جوان‌شان دریغ نمی‌کنند، بلکه با مدام به گردش و تفریح بردن او، جایی برای کسالت در این رابطه نمی‌گذارند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت