ساختمان این موزه در ابتدا برای ایستگاه قطار استفاده می‌شد. این بنا در سال ۱۹۰۰ به مناسبت فستیوال جهانی افتتاح شد. معماران این بنا عبارتند از: لوسین ماین، امیل بنارد و ویکتور لالو. این بنا تا سال ۱۹۳۹ به عنوان ایستگاه قطار جنوب غرب فرانسه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

موزه اورسی یکی از جاذبه های گردشگری در پاریس یکی از موزه‌های مهم نقاشی و مجسمه سازی جهان است. این موزه محل نگهداری آثار هنری فرانسه بین سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ است. آثار موجود در این موزه شامل نقاشی، مجسمه، عکس و مبلمان است. بنای این موزه در ساحل چپ رود سن و محل قبلی ایستگاه قطار پاریس است.

بدین منظور شرکت طراحی ای سی تی پیمانکار این کار شد. این شرکت وظیفه داشت ۲۰۰۰۰ متر فضا را در ۴ طبقه به ساختمان اصلی اضافه نماید. در نهایت این بنا در تاریخ اول دسامبر ۱۹۸۶ توسط فرانسیس میتراند رئیس جمهور فرانسه افتتاح شد. مساحت امروزی موزه در حدود ۴۵۰۰۰ متر مربع می‌باشد. مهمترین علت معروفیت این موزه به خاطر مجموعه‌های سبک امپرسیونیسم از جمله آثار کلود مونه و رنوار است. بسیاری از این آثار تا قبل از افتتاح این موزه در سال ۱۹۸۶ در موزه ژو دو پوم، موزه لوور و موزه ملی هنر مدرن نگهداری می‌شد. موزه اورسی یکی دیگر از بهترین دیدنیهای پاریس و جاذبه های فرانسه به شمار میرود.

800px-Musée_d'Orsay_interior_panoramic

MuseedOrsayParisFrance

orsay-museum-paris6

orsay-museum-paris7

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت