مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » دستور تهیه پودینگ هلو
پودینگ هلو

دستور تهیه پودینگ هلو

مواد لازم:

زرده تخم‌مرغ: ۴ عدد

شیر: ۴۰۰ میلی‌لیتر

شکر: ۲۰۰ گرم

آرد: ۷۵ گرم

اسانس هلو: ۵ تا ۶ قطره

هلوی تازه: ۴ عدد

کمپوت هلو که به شکل نصفه‌های هلو پخته شده: به میزان لازم

تخم‌مرغ کامل: ۲ عدد

برای تزئین کردن رویه یک عدد زرده تخم‌مرغ، چند قطره رنگ زرد زعفرانی، ۲قطره اسانس هلو

در  ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ، شکر، آرد و اسانس هلو را با هم مخلوط کرده، شیر را آرام‌آرام به آن اضافه می‌کنیم و وقتی مخلوط یکدستی آماده شد، آن را روی حرارت می‌گذاریم و مدام به هم می‌زنیم تا غلیظ شود. وقتی کرم را از روی حرارت برداشتیم و کمی حرارت خود را از دست داد، هلوهای تازه را خرد کرده، داخل کرم می‌ریزیم. همزمان ۳ تخم‌مرغ کامل را نیز اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

به هم زدن مواد در این مرحله فقط باید توسط لیسک باشد. مواد را داخل رمکین‌های تک‌نفره تقسیم می‌کنیم. اطراف رمکین‌ها داخل ظرف مخصوص فر آنقدر آب جوش می‌ریزیم که تا نزدیک لبه رمکین‌ها را پر کند. به تعداد رمکین‌ها تکه‌های کمپوت هلو که بهتر است هر کدام یک نصفه هلو باشد، داخل یک سینی فر چیده، روی آن را با مخلوط زرده تخم‌مرغ، رنگ زعفرانی و اسانس هلو توسط برس زرین می‌کنیم. هر دو سینی را حدود ۴۵ دقیقه روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد گرم کرده‌ایم می‌پزیم.

پس از خارج کردن از فر، اگر روی پودینگ‌ها صاف بود که یک نصف هلوی گریل شده روی آن قرار می‌دهیم که در این زمان آماده سرو است. اگر احساس کردیم کمی روی پودینگ گود شده، مواد داخل یکی از رمکین‌ها را داخل قیفی با ماسوره ساده ریخته وسط پودینگ‌ها یک حفره ایجاد می‌کنیم و از مواد با قیف وسط پودینگ تزریق می‌کنیم. این کار باعث می‌شود سطح رویی پودینگ که احتمالا تو رفته بالا بیاید. سپس نصفه هلوی گریل شده را روی آن می‌گذاریم.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت