مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه خوراک بادمجان و موتزارلا
خوراک بادمجان و موتزارلا

طرز تهیه خوراک بادمجان و موتزارلا

 

مواد لازم برای ۲ نفر:

بادمجان—————– ۳ عدد

پنیر موتزارلا—————— ۱۰۰ گرم

پنیر پارمزان————————— ۲۰ گرم

کنسرو گوجه——– ۱ عدد کوچک (میتونید به جاش از ۶ تا گوجه پوست کنده استفاده کنید.)

 سیر—————————————————————— ۲ حبه

شکر——————————————————۱ قاشق چایخوری

فلفل قرمز و نمک ————————————-به مقدار لازم

روغن زیتون——————————به مقدار لازم

روش تهیه سس گوجه:

ابتدا باید سس گوجه را آماده کنیم. این سس میتواند یه پایه باشد و توی خیلی از غذاها استفاده شود. مثل پیتزا مارگاریتا (که بیس ان نیز گوجه است) یا انواع پاستا و غذاهای دیگر. تنها نکته اینه که باید از گوجه های خوش رنگ استفاده کنید وگرنه ان رنگی که لازم داریم را  به ما نمیدهد. میتوانید از یکم سرکه نیزاستفاده کنید.

اگر از کنسرو گوجه استفاده میکنید که هیچ  اما اگر از گوجه تازه میخواهید استفاده کنید باید پوستش را جدا کنید به این ترتیب که: آب را جوش بیاورید و ۳ دقیقه گوجه را درون آب جوش بیندازید و بعد در بیارید و زیر آب سرد بگیرید تا راحت پوستش جدا شود.گوجه ها را درون یک قابلمه بریزید یکم (نصف استکان) آب اضافه کنید و درش را ببیندید و اجازه بدهید که نرم بشود. بعد با کمک هر چی که خودتان دوست دارید گوجه ها را له کنید. سیر را نیز له کنید و به گوجه ها اضافه کنید. شکر را هم اضافه کنید و سپس  به ان حرارت بدهید تا آبش تبخیر بشود و سس غلیظ شود. در نهایت هم نمک و فلفل قرمزرا به ان اضافه کنید.

طرز تهیه خوراک بادمجان و موتزارلا:

بادمجون ها را پوست بکنید و خیلی نازک ورقه کنید. با قلم مو روغن زیتون روی انها بمالید و بگذارید درون فر زیر گریل. برای هر طرف ۴ دقیقه کافیه. یه لایه بادمجان داخل ظرف بچینید. بعد روی ان را سس گوجه بریزید و کاملا پخش کنید و بعد یه لایه موتزارلا روی ان بریزید. ۲ بار دیگر این کار را تکرار کنید تا سه لایه از این مواد داشته باشید. لایه آخر را بیشتر موتزارلا بریزید  توی فر که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کردید به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار دهید تا زمانی که روی غذا کاملا طلایی بشود.

بعد از اینکه از فر خارج کردید خیلی سریع تا هنوز کاملا داغ است روی ان پارمزان رنده کنید.با یکم نون ترد و تست شده سرو کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت