مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه کیک پنیر و ژامبون

 

p2

در چهار مرحله این کیک خوش مزه را اماده کنید .

۱٫در اغاز چهار عدد نان تست را کنار هم قرار داده و آنها را به شکل دایرهای به قطر کف قالب کمربندی کوچک برش میزنیم. این کار را با باقیمانده نانها نیز انجام میدهیم و به این ترتیب نان را برای سه طبقه کیک آماده میکنیم.

۲٫سپس  خیارشور و گوجه فرنگی را به صورت ورقههای نازک خرد کرده و قسمت سفت انتهایی برگهای کاهو را بریده و جدا میکنیم. کف قالب کمربندی را با یک لایه نان میپوشانیم. در کاسهای پنیر خامهای و مایونز را با چنگال خوب زده تا نرم، لطیف و بدون گلوله شود.

۳٫حالا روی نانهای داخل قالب یک لایه کرم پنیری مالیده و روی آن ورقهای ژامبون، کاهو، خیارشور و گوجهفرنگی قرار میدهیم و یک لایه دیگر نان دیگر گذاشته و با دست کمی فشار داده تا مواد خوب به هم بچسبند، دوباره روی نان کمی کرم پنیری مالیده و مثل مرحله اول ژامبون، گوجهفرنگی، خیارشور و کاهو گذاشته و در آخر نیز دوباره نان قرار داده و فشار میدهیم.

۴٫  در این مرحله روی کیک را با سلفون پوشانده و یک شیء سنگین روی آن قرار داده و برای دو ساعت قالب را در یخچال میگذاریم تا کاملا مواد پرس شوند.

۵٫در پایان  قالب را از یخچال خارج کرده، کمربند را باز کرده و اردور را به ظرف سرو منتقل کرده و با باقی مانده کرم پنیری اطراف و روی آن را پوشانده و تزیین میکنیم و مجددا برای یک ساعت در یخچال قرار داده و سپس سرو میکنیم.

مواد لازم

    ۱۲ عدد نان تست

  ۳۰۰ گرم پنیر خامه ای

    نصف پیمانه سس مایونز

    سه برگ کاهو

   یک عدد گوجه فـرنگی درشـت

   ۵۰ گرم خیارشور

   ۱۵۰ گرم ژامبون گوشت

 

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت