نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » خانه داری » راهنمای خرید و انتخاب اتوپرس مناسب برای خانه

635147744445163156

استفاده از دستگاه های اتو پرس از زمان تولید آنها بشدت در حال افزایش است و این به دلیل کارایی خوب و به صرفه بودن آنها است که نیاز به پرداخت هزینه اضافی به خشکشویی ها را برطرف می کند. اتوپرس ها امروزه دارای ویژگی های بیشماری هستند که موجب می شود کیفیت کارآنها تا حد کار یک خشکشویی بالا برود. با وجود اینکه در حال حاضر تقریبا در هر خانه ای اتو بخار وجود دارد، ولی تهیه یک اتو پرس تجربه ی متفاوتی را بوجود می آورد که تهیه آن را منطقی می کند.

اتو پرس چگونه کار می کند؟

خبر خوب در مورد اتو پرس این است که استفاده از آن کار ساده ای است! تنها کافی است که لباس یا پارچه را بین دو صفحه اتو قرار داده و اتو کرن را آغاز کنید. شلوار و پیراهن به احتمال زیاد جز آسانترین مواردی هستند که می توان از اتو پرس در مورد آنها استفاده کرد. گفته می شود که بلوز خانم ها با توجه به بافت نازک آنها جز مواردی است که اتو کردن آن توسط اتو پرس می تواند با مشکل مواجه شود.

صفحه بزرگ در دسترس اتو پرس که گاهی تا ۱۰ برابر بزرگتر از اتو بخار عادی است، به شما امکان استفاده سریع و بهینه از آن را می دهد و موجب صرفه جویی زیادی در وقت شما می شود.

خرید اتو پرس

البته با توجه به قیمت اتو پرس , باید قبول کرد که ممکن است برای همه قابل استفاده نباشد. اما برای کسانی که از اتو زیاد استفاده می کنند به صرفه بوده و تهیه آن توصیه می شود. بدون شک به خشک شویی سپردن لباس هزینه زیادی دارد و بنابراین حتی اگر شما از اتو پرس یک یا دو بار در هفته برای اتوکردن شلوار، پیراهن یا بلوز ازآن استفاده می کنید به مرور زمان هزینه صرف شده برای خرید آن جبران خواهد شد.
اتو پرس برای جلوگیری از چروک شدن لباس از فشار زیاد بخار در دماهای بالا استفاده می کند، ولی باید در نظر داشت که از چروک درآوردن پارچه های ضخیم ساخته شده از مواد طبیعی نظیر پنبه و کتان سخت تر خواهد بود. بعضی از آنها به بخار پرشدت و اضافه بر حد عادی آن نیاز خواهند داشت. زمانی که پارچه و لباس خود را برای اتو بر روی اتوپرس قرار می دهید، اطمینان حاصل کنید که کاملا صاف باشد؛ در این صورت چین و چروک ناخواسته برروی لباس وجود نخواهد داشت. دستگاه های اتو پرس جدید دارای امکانات مدرن و صفحه نمایش های دیجیتال هستند که به شما امکان کنترل درجه حرارت را بسته به نوع و جنس پارچه می دهند. اتو پرس ها با استفاده از کلید های مختلف این امکان را به استفاده کننده می دهند که به سادگی درجه حرارت را تنظیم کند. تانک آب دستگاه حتما باید دارای نشانگرهایی باشد که میزان آب باقی ماننده را نشان دهد بدون اینکه نیاز به باز کردن درپوش آن باشد. بسیاری از مدلها به اندازه ی کافی آب در مخزن خود دارند به صورتی که شما می توانید بیشتر از ۱٫۵ساعت به اتو کردن بپردازید بدون اینکه نیاز به وقفه برای پر کردن مخزن آب باشد. در مواردی حجم مخزن آب اتو به حدود ۱ لیتر نیز می رسد.

راهنمای انتخاب اتو پرس

قابلیت هایی که در اتو پرس می توانند وجود داشته باشند

تعدادی از قابلیت های در دسترس در اتوپرس ها به شرح زیر هستند:

– قابلیت ایمنی خاموش شدن اتوماتیک: دراین حالت زمانی که سنسورهای دستگاه توقف در کار؛ چه به صورت صفحه های بسته و یا صفحه باز؛ را نشان دهد اقدام به خاموش نمودن دستگاه می کند.
– قابلیت استفاده از بخار متغییر و یا قطع کامل بخار: این قابلیت علاوه بر تنظیم بخار به شما اجازه می دهد که به صورت خشک(بدون بخار) به اتو کردن بپردازید.
– نشانگر درجه حرارت: به شما نشان می دهد چه زمانی دستگاه آماده استفاده است. از زمان روشن کردن دستگاه زمانی طول می کشد که بخار آب بوجود آید و دستگاه آماده کار شود. چراغ نشانگر آماده بودن دستگاه برای استفاده را به شما نشان می دهد.
– قفل دسته اتو پرس: دسته اتو پرس می تواند دارای قفل باشد که برای کسانی که بچه کوچک دارند بسیار ضروری است.
– دکمه بخار با فشار بالا: قابلیت استفاده از بخار با فشار بالا برای برخی لباس ها مانند کتان می تواند زمان اتو را به طور قابل ملاحضه ای کاهش دهد. بسیاری از اتوها دارای این قابلیت می باشند که با فشار دادن یک دکمه امکان استفاده از بخار با فشار بسیار زیاد را به شما می دهد.
– تمیز شدن خودکار دستگاه: در طول زمان داخل تانک آب و سایر قسمت های در مسیر بخار رسوبی می شوند. قابلیت ذکر شده می تواند با استفاده از جریان شدید بخار که با فشار دادن یک دکمه انجام می شود این رسوب ها را از دستگاه پاک کند. اتوپرس هایی نیز وجود دارند که دارای فیلتر ضد رسوب و سیستم الکترونیکی کنترل مواد معدنی هستند که میزان این رسوبات را کاهش می دهند.
– فیلتر آب: بیشتر مدل های اتوبخار از آب لوله کشی استفاده می کنند و سپس آن را از میان یک فیلتر صمغی و یا یک دریچه ضدکلسیوم عبور می دهند. همان طور که گفته شد این کار موجب کاهش رسوبات در دستگاه می شود.

انتخاب اتو پرس مناسب

انواع مختلفی اتو پرس با برند ها و سایز های متفاوت در بازار موجود می باشند. باید توجه داشت که استفاده از اتو پرس مهارت هایی نیز لازم دارد و برای عادت کردن به استفاده از آن به مقداری تمرین نیز نیاز خواهید داشت.

فاکتورهای زیادی هنگام خرید اتو پرسباید مورد توجه قرار گیرند و در نهایت خریدار باید بر اساس فاکتوری که از اهمیت بیشتری برای او برخوردار است اقدام به انتخاب و خرید وسیله نماید.

یکی از مهمترین فاکتورها در نظر گرفتن این مساله است که شما قصد دارید از اتو بیشتر برای چه نوع پارچه ای استفاده کنید؟ الیاف طبیعی مانند پارچه های کتانی و یا ابریشمی و نیز پارچه های ساخته شده از الیاف ضخیم مانند جین، به بیشترین مقدار بخار هنگام اتو کردن نیاز دارند.اتویی با قابلیت اسپری بخار و بخار پرفشار برای این چنین پارچه هایی مفید خواهد بود. اگر شما اکثرا پارچه های الیاف مصنوعی یا ترکیبی را اتو می کنید، نیازی به چنین بخار قدرتمندی در اتو پرس خود ندارید.

اندازه صفحه های اتوپرس از مواردی است که تاثیر زیادی در قیمت دستگاه دارد. اندازه های معمول موجود در بازار ۲۶، ۲۸ و ۳۲ اینچی می باشند. شما باید اندازه اتو را بر اساس نیاز خودتان و همچنین تعداد اعضای خانواده انتخاب کنید. در صورتی که اتوی ۲۶ اینچ نیاز شما را برآورده می کند خرید اتوی ۳۲ اینچ هزینه اضافی و غیرضروری را برای شما دارد.

راه های مختلفی برای کنترل بخار اتو وجود دارد. لزوما روشی بهتر از روش دیگر نخواهد بود ولی شاید ساده ترین روش برای بسیاری بهترین روش نیز محسوب شود. تعدادی از مردم کنترل هایی که به آن عادت دارند و به صورت پیچی یا ریلی هستند را می پسندند در حالی که بقیه کنترل های دیجیتال را ترجیح می دهند. هنگام انتخاب توجه کنید که می خواهید کنترلر دستگاه به کدام صورت باشد و شما با کدام نوع کنترل راحت تر هستید؟
با توجه به مدل دسته های گوناگون موجود، بهتر است به دسته اتو مورد نظرتان دقت کنید و در صورت امکان آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. افراد مختلف با توجه به اندازه دستشان ممکن است با مدل های مختلفی احساس راحتی کنند. وزن اتو پرس نیز از اهمیت برخوردار است؛ در صورت امکان اتو را زمانی که تانک آن پر از آب است تست کنید.

وسایل جانبی اتو پرس:

– بطری اسپری کردن آب: گاهی برای پاشیدن آب برروی پارچه های ضخیم استفاده می شود.
– مخزن درجه بندی شده برای پرکردن تانک آب: معمولا به همراه اتو این مخزن وجود دارد.
– بالشتک اتو کشی: در برخی موارد به کار اتو کردن لباس های مختلف کمک می کند.

– پایه اتو پرس: استفاده از اتو پرس بدون پایه مخصوص آن امکان پذیر نیست. تقریبا تمام شرکت های سازنده اتو پرس پایه اتو مخصوص محصول خود را تولید کرده و در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. برخی پایه ها قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند. چنین پایه هایی ترجیح دارند زیرا امکان استفاده از اتو را برای افراد مختلف فراهم می کنند.

ضمانت نامه:
همانند تمام وسایل برقی با وجود اینکه وجود ضمانت نامه مبلغی به قیمت دستگاه اضافه می کند، ولی خریدن دستگاه به همراه ضمانت نامه توصیه می شود. در صورتی که از کسانی هستید که ماییلید حتما اتوی خود را به همراه ضمانت نامه خریداری کنید، در صورت امکان شرایط و امتیازات شرکت های ضمانت کننده مختلف را بررسی کنید و بهترین آن را برای خرید انتخاب کنید.

تاریخ: 01 نوامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: خانه داری , خانواده
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت