نایت ملودی » خانواده » مبارزه در برابر ریخت و پاش کودک

baby-eat-honey

شرط می بندم که در ۵ دقیقه نمی تونی تمام این اسباب بازی ها رو جمع کنی! شما می توانید فعالیتی را که می خواهید کودک را وادار به انجام آن کنید، تبدیل به یک بازی کنید و زمانی را تعیین کنید تا کمی به بازی خود هیجان دهی

کودک شما نصف روز را صرف بیرون کشیدن اسباب بازیها از قفسه و جعبه ها می کند و درست وقت جمع کردن آنها ، به فعالیت دیگری مشغول می شود.

استراتژی هوشمندانه

یک بازی : شرط می بندم که در ۵ دقیقه نمی تونی تمام این اسباب بازی ها رو جمع کنی! شما می توانید فعالیتی را که می خواهید کودک را وادار به انجام آن کنید، تبدیل به یک بازی کنید و زمانی را تعیین کنید تا کمی به بازی خود هیجان دهید. بچه های سمج اغلب به وسیله بازی و چالشهای اینچنین می توانند جذب و شیفته شوند. شما خواهید دید که در طول ۵ دقیقه کودک شما با چه هیجانی مشغول جمع کردن اسباب بازی هاست و شما می توانید با تکرار این بازی کم کم آن را به یک الگو و یک عادت برای کودک تبدیل کنید. شاید پاداشی مانند یک شکلات یا یک برچسب هم می تواند انگیزه ی بیشتری ایجاد کند.

بازی یاور کارت: از او بپرسید آیا می خواهد دستیار مخصوص شما باشد؟ شما می توانید برای چیدن سفره و میز شام، جمع آوری لباسها و تمیز کردن آینه و… از بچه ها کمک بگیرید. با این کار کودک شما احساس خودباوری و بالندگی را در خود خواهد داشت و جملاتی مانند ” من بدون کمک تو برام خیلی سخت بود که این کار را انجام بدهم ” بهترین تشویق برای ادامه همکاری خواهد بود.

مثبت فکر کنید : استفاده از کلمات تشویق و حمایت به جای تهدید ، بسیار موثر خواد بود برای مبارزه با لجاجت و سر سختی کودکان. به جای این جمله ” ما نمی تونیم به پارک بریم تا وقتی که اسباب بازی های تو همه جا پخش باشند” این جمله را امتحان کنید ” به محض اینکه اسباب بازی ها رفتن سرجاهاشون، ما می تونیم به پارک بریم.” اگرکودک شما جواب داد که : ” اما من واقعا می خواهم برم با دوستم بازی کنم” به جای آزار دادن او در باره آنچه که می خواهد انجام دهد، با لبخند درخشان به او بگویید ” چرا که نه، شما می تونید با دوستتون بازی کنید به محض اینکه اسباب بازی های خود را جمع کردید”.

نی نی رشد

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت