مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » مدل لباس و مد روز » اصول و نحوه پوشش لباس » چگونه لباس پشمی را نگه داری کنیم که فرم خود را از دست ندهد؟

چگونه لباس پشمی را نگه داری کنیم که فرم خود را از دست ندهد؟

نکات مفیدی راجع به لباس هایی با جنس پشم و نحوه ی نگهداری ، شست و شوی لباس هایی که دارای جنس پشم هستند ؟ با ما همراه باشید:

 پارچه های پشمی چیستند ؟
پارچه های پشمی در ابتدا از پوست و پشم جیوانات به دست می آمده است ، از پشم حیواناتی مانند : گوسفند ، بز ، و …. لباس هایی که از پشم اصلی حیوانات درست می شوند ، لباس هایی فوق العاده گرم هستند ، در فصل زمستان هیچ گونه سرمایی به داخل بافت آنها نفوذ نمی کند ، تا ۸۰% مانع ورود سرما به بدن اشخاص می شود . اکنون لباس های پشمی از بافت های مصنوعی ساخته می شود ، تا حدود کمی از ورود سرما جلوگیری می کنند .

نگهداری لباس هایی با بافت پشمی به دو دسته تقسیم می شوند :
لباس هایی که دارای پشم ظریفی هستند ، لباس هایی که دارای پشم ضمخت تر و مستحکم تری هستند .

در ابتدا به نحوه ی نگهداری لباس هایی با پشم ضمخت تر می پردازیم :
برای نگهداری این نوع لباس هایی باید هنگامی که می خواهید لباس خود را عوض کنید با احتیاط کامل لباس خود را در آورده و هنگامی که می حواهید  لباس هایتان را عوض کنید ، از قسمت یقه لباس خود را نکشید ، یا اینکه آستین های لباس را نکشید .

اکنون به نحوه ی نگهداری لباس هایی با پشم ظریف تر می پردازیم :
اولین قانون این است که کلا تمام لباس هایی پشمی را نباید با قدرت بکشید ، هنگامی که می خواهید لباس خود را عوض کنید در ناحیه ی یقه ، آستین مراقب باشید زیرا اگر محکم لباس را بکشید ، به مرور لباستان گشاد خواهد شد زیرا لباس های پشمی دارای این خاصیت هستند که با کشیده شدن گشاد می شوند . برای اینکه لباس پشمی خود را عوض کنید توصیه می کنیم گه ابتدا دستان خود را از آستین های لباس خارج کنید و در مرحله ی بعدی لباس را از ناحیه ی سر و یقه خارج کنید ، این توضیح در صورتی است که لباس شما بدون دکمه باشد و دارای شکلی پلیور مانند باشد .

برای شستن لباس های پشمی باید چه شیوه ای را دنبال کرد ؟
قبل از هر گونه شست و شویی در رابطه با لباس های پشمی توصیه می کنیم که نحتما به دستورات داده شده بر روی اتیکت لباس هایی دقت بفرمایید ، اگر اطلاعی از این اتیکت های ندارید پیش نهاد می کنیم به مقاله ی دیگری که در رابطه با نحوه ی صحیح خواندن اتیکت های می باشد مراجعه بفرمایید تا اطلاعاتتان تکمیل شود ، و با خریداری هر لباسی به اتیکت لباس مورد نظر مراجعه کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید .

نحوه شستن لباس های پشمی همانند نحوه ی نگهداری آنها بستگی به نوع پشمی دارد که شما مورد قرار می دهید :
اگر لباس پشمی که مورد استفاده قرار می دهید دارای بافتی ضمخت و محکم است آنها را میتوانید در داخل ماشین لباس شویی قرار دهید تا ماشین این لباس را بشویید ، فقط باید دمای ماشین لباس شوییتان را بر روی درجه ی پایین قرار دهید تا لباس بعد از شست و شوی گشاد نشود ، علاوه بر اینکه لباس شویی را در درجه ی پایین قرار می دهید باید برنامه ی شست و شوی را بر روی لباس های ظریف ، حساس قرار دهید تا ماشین لباس شویی بیش از حد لباس را نشوید .

زیرا در غیر این صورت ، اگر لباس را بر روی رخت آویز قرار دهید بعد از خشک شدن گشاد خواهد شد . هرگز لباس های پشمی را با دمای بالا در داخل ماشین لباس شویی قرار ندهید .

اکنون به نحوه ی شستن لباس های پشمی می پردازیم که دارای بافتی ظریف تر و حساس تر هستند :
این گونه لباس ها را نباید در داخل ماشین لباس شویی قرار دهید ، این لباس های را حتما باید با دست بشویید ،و البته با آب سرد زیرا بافت حساسی دارند و اگر با آب گرم بشویید حالت اولیه خود را از دست خواهند داد .

برای اینکه لباس هایی که دارای بافت پشمی حساسی هستند حشک شوند ، لازم است تا آنها را بر روی یک سطح صاف قرار دهید تا خشک شوند . زیرا اگر لباس را بر روی رخت آویز قرار دهید این بافت لباس آبی را که در داحل خود دارد را به کندی خارج می کند ، در نتیجه لباس گشاد حواهد شد .

برای اتو کشی لباس های پشمی باید چه کرد ؟
اگر تمایل دارید لباس پشمی خود را اتو کنید توصیه می شود که یک پارچه ی مرطوب را بر روی لباس پشمی خود قرار دهید و بعد شروع به اتو کردن نمایید زیرا در اثر حرارت مستقیم لباس های پشمی بافت شان از بین می رود .

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت