نایت ملودی » سفر وگردشگری » بازدید مقبره کوروش از ۵ متری !

محوطه‌ی جهانی «پاسارگاد» باز است و همه‌ گردشگران مشروط به رعایت فاصله، می‌توانند از آن بازدید کنند.

UTF-8_B_aXNuYS05LTI2NS5qcGc_

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی ایسنا‌، در اعلامی که به برخی از تورلیدرها و آژانس‌ها شده است، گفته‌اند مقبره‌ی کوروش از امروز (چهارشنبه)‌ تا نهم آبان با هدف مرمت این بنای جهانی تعطیل است.

در حالیکه محمد کاظم بهادری – مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس – در این‌باره به خبرنگار ایسنا اعلام کرد: محوطه‌ جهانی پاسارگاد باز است و مردم از همه قسمت‌های آن می‌توانند بازدید کنند، اما بازید از مقبره‌ی کوروش تا حدود پنج متری آن امکان دارد.

او گفت: از سه روز گذشته عملیاتی برای ایجاد کانال‌های تاسیساتی، نورپردازی و ایجاد رمپ برای معلولان در کنار پلکان‌های مقبره آغاز شده است که تا حدود دو ماه آینده به طول می‌کشد. اما این عملیات به گونه‌ای نیست که مردم نتوانند به هیچ عنوان از مقبره بازدید کنند، گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند تا حدود پنج متری مقبره بروند، اما نزدیک‌تر از آن با توجه به بحث ایمنی گردشگران امکان ندارد.

وی درباره اعلام تعطیلی که به لیدرهای برخی از گروه‌های گردشگری شده است، نیز گفت: با توجه به اینکه تور لیدرها و آژانس‌ها برای بازدید از این محوطه بلیت خریداری می‌کنند، براساس پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به آنها اعلام شد که عملیات مرمتی و حفاظتی در محوطه پاسارگاد و در مقبره کوروش در حال انجام است و اگر تمایل به دیدن این محوطه را در کنار دیگر بخش‌های پاسارگاد دارند، می‌توانند قدری دورتر از معمول این مقبره را بازدید کنند. قصد ما فقط جلوگیری از هرنوع اعتراض بوده است.

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت