مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری ایران » زباله‌هایی که آبروی گردشگری را می‌برد

تماشای زباله‌های تلنبار شده در حاشیه جاده‌ها و جنگل‌ها و پسماندهای ریخته شده داخل رودخانه‌ها که بوی تعفن‌ آن هر رهگذری را فراری می‌دهد، شاید برای مردم خودمان که هر تعطیلاتی که پا بدهد بار سفر می‌بندند و راهی جاده می‌شوند صحنه‌ای عادی شده باشد، اما برای گردشگر خارجی که اولین‌بار است طبیعت‌گردی در شهرهای شمالی کشورمان را تجربه می‌کند جز تعجب و افسوس به حال ما چیزی ندارد.

 635489584042379359

فکر کنید در این شرایط قضاوت گردشگران خارجی درباره ایرانی ها و رفتارهای نادرستی که نسبت به طبیعت و محیط زیست شان مرتکب می شوند، چگونه خواهد بود؟

روز گذشته معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره حال وخیم مناطق گردشگری کشور بخصوص در استان های شمالی و وضع نامناسب جنگل ها و رودخانه های این منطقه ابراز نگرانی کرد و از این بابت که اگر وضع همین طور پیش برود شاید دیگر نتوان روی جنگل ها و رودخانه ها به عنوان مناطق طبیعی گردشگری حساب باز کرد، هشدار داد.

طبق معمول بخش عمده تقصیرها نیز در این میان متوجه مسافران به عنوان گردشگران داخلی است. احترام به طبیعت و رعایت بایدها و نبایدهای زندگی مسالمت آمیز در کنار طبیعت موضوعی است که متاسفانه از سوی گردشگران داخلی نه فقط جدی گرفته نمی شود بلکه مورد بی مهری نیز قرار می گیرد.

برخی مسافران در سفر و گشت و گذار به مناطق مختلف گردشگری کشورمان در تخریب محیط زیست کوتاهی نکرده و هر چه در توان داشته باشند برای آسیب رساندن به محیط زیست به کار می بندند بدون این که متوجه باشند با این کارشان چه ظلمی در حق طبیعت روامی دارند و فرصت های بالقوه گردشگری و سود سرشاری را که از این بابت می تواند نصیب اقتصاد کشورمان شود، از بین می برند، غافل از این که با این کار چه لطمه ای در وهله اول به اقتصاد گردشگری کشور و مهم تر از آن فرهنگ ایرانی ها وارد می کنند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت